محمدرضا کریمی از آمادگی شرکت مخابرات در واگذاری امکانات پایه ای به منظور شکل گیری شبکه فیبر پشتیبان برای شرکت های FCP خبر داد.

شبکه فیبر پشتیان راهی برای ارتقا کیفیت اینترنتبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا کریمی رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای از آمادگی شرکت مخابرات در واگذاری امکانات پایه ای به منظور شکل گیری شبکه فیبر پشتیبان برای شرکت های FCP خبر داد و اعلام کرد این امر در جهت ارتقای کیفیت سرویس دهی به کاربر نهایی کمکی شایان خواهد بود.

محمدرضا کریمی با اشاره به پروژه واگذاری فیبر تاریک و امکانات مازاد شرکت مخابرات به شرکت های FCP عنوان کرد: درست است که شرکت های نامبرده خود مجوزهای لازم برای ایجاد شبکه فیبری را دارند ولی با اجرای این طرح صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و امکانات خود خواهند داشت.

وی در توضیح این واگذاری عنوان کرد: مصوبه 230 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طرحی را برای واگذاری امکانات پایه ای شرکت مخابرات ایران تصویب کرده که با قول همکاری مدیر عامل مخابرات امیدواریم این طرح به خوبی انجام پذیرد. البته این همکاری در زمینه اجرا نیاز به طراحی ابتدایی و نیاز سنجی های لازم دارد.

کریمی در ادامه افزود: مدیر عامل شرکت مخابرات در این زمینه اعلام آمادگی لازم را داشته و عنوان کرده که درخواست های داکت  و نیاز شرکت های FCP را دریافت کرده است و اکنون شرکت مخابرات ملزم به بررسی درخواست ها در زمان های مشخص شده است، تا در صورت نیاز، امکانات لازم خود را واگذار کنند.


وی ادامه داد ما به عنوان کنسرسیوم شرکت های FCP در بعضی استانها درخواست دادیم و همکاری های لازم صورت گرفت: بطور مثال در مازندران طرح های ارائه شده اجرایی شده و در برخی استان های دیگر نیز درخواست ها دریافت و در دست بررسی قرار گرفته است.

وی از روند اجرای پروژه ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد در نهایت به دنبال شبکه فیبر پشتیان برای شرکت های FCP هستیم تا به بتوانیم در ارائه سرویس به کاربر نهایی کیفیت بالاتری داشته باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار