قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات به 12 هزار و 460 واحد صنعتی و کشاورزی خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رحمانی در جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید در قزوین گفت : تا کنون 9 هزار و 460 میلیارد تومان به واحد های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال کوچک و متوسط در حوزه صنعت و کشاورزی پرداخت شده است .

پرداخت تسهیلات به بیش از 12 هزار واحد صنعتی و کشاورزی

وی با بیان اینکه قرار است به 7 هزار و 500 واحد شناسایی شده  هم 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود افزود : بانکها تا به امروز 40 هزار مورد تسهیلات به واحد های تولیدی پرداخت کرده اند که  فقط  6 هزار و 400 مورد آن  وزارت صنعت پذیرفته است.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت تسهیلات پرداختی را مختص واحد های کوچک و متوسط تولیدی دانست و گفت : 33 هزار و 600 مورد از این میزان تسهیلات به واحد های بزرگ و صنفی پرداخت شده است که مورد تایید این وزارتخانه نیست.

رحمانی  بااشاره با اینکه واحد های بزرگ تولیدی به تسهیلات بالا  نیاز دارند افزود:  نمی توان در قالب طرح واحدهای کوچک و متوسط به آنها تسهیلات پرداخت کرد.

وی با اشاره به 660 هزار واحد صنفی  هم گفت : طرح اصناف هم  برای رفع مشکل این واحدها در حال نهایی شدن است  و به زودی ابلاغ می شود .

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت  گفت : 85 درصد مشکلات واحد های تولیدی ناشی از مالیات و تامین اجتماعی است.

 رحمانی ، صادرات 10 میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی را یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و از صدور 16 هزار پروانه بهره برداری در سه سال گذشته خبر داد.

استاندار هم در این جلسه با اشاره به 615 واحد تولیدی غیر فعال و تعطیل در استان گفت : باید با تشکیل کارگروه حداکثر تا 15 روز دیگر تکلیف این واحد مشخص شود  که چه تعداد از آنها قابل برگشت است .

فریدون همتی در ادامه بر پیگیری واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات تاکید کرد .

وی در ادامه از قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواست تا با اصلاح سامانه بهین یاب ، فایلی برای ثبت نام طرح های گردشگری وبزرگ  در نظر گرفته شود .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هم در این جلسه از وجود هزار و 800 واحد فعال ، هزار و 200 واحد نیمه فعال  و 487 طرح نیمه تمام با  60 درصد پیشرفت فیزیکی  در استان خبر داد .

پرزحمت گفت : تا کنون  به  249 طرح به صورت مستقیم 177 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است .

وی علت بیش از نیمی از مشکلات واحد های تولیدی را سیستم بانکی دانست و گفت : 16 درصد از مشکلات هم ناشی از مالیات ، 14 درصد تامین اجتماعی و 15 درصد مربوط به دستگاه های اجرایی است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود : امسال 80 درصد از مصوبات رفع موانع تولید اجرایی شده  و استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار