در بحث پدافند غيرعامل زمينه مشاركت مردم را فراهم كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار در نشست ستاد نكوداشت هفتۀ پدافند غيرعامل استان گفت: يكی از اصلی ترين دلايل نام‌گذاری هفته ای به نام پدافند غيرعامل و تأكيدی كه مقام معظم رهبری در نام‌گذاری روز پدافند غيرعامل در هشتم آبان ماه داشتند، در حقيقت عمومی كردن پدافند غيرعامل و توصيه ای است كه روی توجيه و تبيين عمومی اين موضوع می باشد.

محمدعلی طالبی ادامه داد: تبيين، تبليغ و فرهنگ سازی در حوزۀ پدافند غيرعامل بايد در سطح جامعه انجام شود و همانطور كه مردم در دفاع نظامی و در اوج آن، دفاع مقدس هشت ساله بهترين مشاركت و عملكرد را داشتند و موجب افتخار تاريخ ايران بوده و هست، لازم است در بحث پدافند غيرعامل نيز زمينۀ مشاركت مردم را فراهم كنيم.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری مانورها و برنامه‌های گوناگون در هفتۀ پدافند غيرعامل اين است كه جامعه به نوعی با اهميت موضوع پدافند غيرعامل آشنا شود و با آگاهي جامعه در اين رابطه زمینۀ مشاركت مردم در اين عرصه فراهم گردد.

طالبی یادآور شد: جدای از مردم، نخبگان جامعه، صاحب‌نظران، روحانيون و اهالي منبر و تريبون نيز بايد به حوزۀ پدافند غيرعامل ورود كنند، البته با حفظ حساسيت هايی كه توجه داشته باشيم در تبيين و توجيه مسائل پدافند غيرعامل احساس امنيت در جامعه تحت تأثير قرار نگيرد.

طالبی نقش صدا و سيمای مركز يزد و رسانه‌های نوشتاری و مجازی استان را در حوزه پدافند غيرعامل بسيار مهم دانست و به استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي محتواسازی برنامه‌های آموزشی، ترويجی و فرهنگی پدافند غيرعامل تأكيد كرد.

گفتنی است در پايان اين نشست مسئولان كميته های مختلف ستاد نکوداشت هفت پدافند غيرعامل احكام خود را دريافت كردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.