یزد؛

افتتاح قطب آموزشی پدافند غیر عامل برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور قطب آموزشی پدافند غیر عامل سلامت در یزد افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛علی دهقان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: تاکنون سازمان و یا مرکز تخصصی جهت آموزش نیروهای عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل سلامت در کشور فعال نبوده و این مرکز برای نخستین بار و با تکیه بر اصل شبیه سازی وقایع در یزد راه اندازی می شود.
 
دهقان افزود : این مرکز با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزه پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و در مرکز سلامت زنده یاد جوکار آزادشهر در مهرماه سال جاری افتتاح می شود.

وی گفت : آموزشهای این مرکز که پیرامون پنج حوزه پدافند غیرعامل شامل بیولوژیک، شیمیایی، هسته ای، رادیواکتیو و انفجار می باشد با حضور مدرسان کشوری جهت آموزش پرسنل عملیاتی کلیه سازمانها با محوریت حوزه سلامت برگزار می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی اورژانس هوایی در یزد خبر داد و هدف از این اقدام را انتقال تجهیزات بر بالین بیماران و مجروحین حوادث ترافیکی استان، انتقال مجروحین ار نقاط دوردست استان به مراکز درمانی تخصصی، ارزیابی حوادث از آسمان و حضور امداد رسان در حوادث پرتلفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی عنوان کرد.

وی در ادامه، موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب، آمار بالای حوادث ترافیکی استان و ضرورت کاهش زمان انتقال مجروحین را از دیگر موارد مهم راه ندازی اورژانس هوایی در یزد برشمرد.به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، اورژانس هوایی یزد از مهرماه سال جاری با دریافت هلی کوپتر و هماهنگی ارگانهای ذی ربط راه اندازی می شود.

نشست سه جانبه هماهنگی اورژانس هوایی یزد با حضور رییس دانشگاه، معاون درمان، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد و استاندار برگزار شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.