ارزش صادرات محموله های بهداشتی دام و فرآورده های خام دامی استان سمنان در شش ماه اول سال95 از مرز 9 میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت : ارزش صادرات محموله های صادراتی دام و فرآورده های خام دامی در شش ماهه نخست سال 1395 از مرز 9 میلیون دلار عبور کرده است و این درحالی است که  ارزش ارزی این محموله ها در مدت مشابه سال قبل قریب 5/1 میلیون دلار بوده است و شاهد رشد 5/5 برابری صادرات شده ایم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شاهد افزایش550 درصدی ارزش صادرات در شش ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم عنوان کرد: پیش بینی می شود که افزایش اقلام و حجم صادرات  این محموله ها نیز در شش ماهه دوم نیز ادامه یابد و از همکاری صادرکنندگان، بخش خصوصی و دولتی در جهت اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی تقدیر و تشکر نمود.
دکتر سعیدی در پایان اضافه کرد: محموله های صادراتی استان سمنان از ابتدای سال تاکنون شامل انواع داروهای دامپزشکی ، جوجه و پر شتر مرغ، گوشت مرغ منجمد ، تخم مرغ ، کرک موکشی شده بزی، جوجه (پولت) مرغ تخمگذار و هم چنین آلایش غیر خوراکی دام می باشد که از نظر حجمی و ارز آوری محموله های آلایش غیر خوراکی دام در صدر محموله¬های صادراتی قرار داشته اند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.