در حال حاضر22 واحد مرغ تخم گذار دراستان سمنان فعال است که به طور متوسط روزانه 40 تن تخم مرغ به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای افزایش مصرف سرانه، بهینه سازی واحدهای موجود در راستای ارتقای کیفی تخم مرغ تولیدی، افزایش صادرات و ممنوعیت صدور مجوز برای ایجاد واحدهای جدید، از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه است.
مصطفی شاه حسینی خاطرنشان کرد: تولید روزانه تخم مرغ در استان سمنان 40 تن در 22 واحد مرغ تخمگذار استان است.
وی گفت: در حال حاضر در استان سمنان 22 واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت بیش از یک میلیون قطعه فعال است که به طور متوسط روزانه 40 تن تخم مرغ از طریق واحدهای فعال صنعتی و بومی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
شاه حسینی با بیان اینکه از تولید سالانه 14 هزار و 700 تنی تخم مرغ در استان سمنان بیش از 50 درصد مازاد بر نیاز استان است که از استان خارج می شود، گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در جهان به صورت میانگین 185 عدد و در ایران 190 عدد است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: شهرستان های آرادان، سرخه و سمنان، بیشترین واحدهای فعال مرغ تخمگذار در استان را دارند.
وی افزود : تخم مرغ علاوه بر یک وعده غذایی، عنصر همیشگی در پخت بسیاری از غذاهاست و به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل با داشتن مواد غذایی استثنایی و دارای پروتئین با کیفیت بالا، مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.
مصطفی شاه حسینی  تصریح کرد: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین های ارزان قیمت با کیفیت بالاست و علاوه بر پروتئین حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است.
انتهای پیام/ م
برچسب ها: کیفیت ، صادرات ، تخم مرغ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.