اصفهان؛

اقتصاد مقاومتی با بهترین عملکرد

اقتصاد مقاومتی نخستین برنامه کامل و عملیاتی شده در کشور که بهترین عملکرد را داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان گفت: تا کنون در نظام برنامه ریزی کشور برنامه ای مانند اقتصاد مقاومتی نداشتیم و برای نخستین بار در کشور موفقیت بزرگی است هرچند ممکن است کاستی هایی در آن وجود داشته باشد که باید با آزمون و عمل، نقاط ضعف موجود را شناسایی کنیم.
علی طیب نیا با اشاره به اجلاس اخیر وزیران اقتصادی جهان، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن، افزود: بانک جهانی در این اجلاس اعلام کرد که اقتصاد ایران بهترین عملکرد و کمترین آسیب پذیری را در دنیا داشته است.

وی ادامه داد: سه ماه نخست امسال رشد اقتصادی کشور به 5.4 درصد رسید و اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی را ادامه دهیم و با توجه به گشایش هایی که در راه است و افزایش تدریجی قیمت نفت، این رشد مستمر خواهد بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در برنامه های اقتصاد مقاومتی، 2 رویکرد اصلی بهبود محیط کسب و کار و واگذاری مالکیت بنگاه ها به بخش خصوصی دنبال می شود، گفت: در طول دو سال گذشته تا کنون رتبه ایران در زمینه فضای کسب و کار به 118 رسید درحالیکه این رتبه، پیش از این 152 بود.



انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار