دانشگاه لندن بازداشت یکی از اساتید خود از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

دانشگاه لندن خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در خصوص بازداشت یکی از اساتید خود در فلسطین اشغالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دانشگاه لندن اقدام رژیم صهیونیستی در دستگیری یکی از اساتید خود و وضع ممنوعیت 10 ساله برای ورود وی به فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

«بارونز والری آموس» مدیر زن دانشکده مطالعات خاورمیانه و آفریقای دانشگاه لندن که سابقه همکاری با سازمان ملل را نیز در کارنامه دارد، روز گذشته (دوشنبه) در نامه‌ای به سفارت رژیم صهیونیستی در انگلیس، تصمیم مقامات اسرائیلی مبنی بر اخراج دکتر «آدام هنیه» از فلسطین اشغالی را محکوم و آن را نقض آشکار اصل "آزادی مراودات علمی" عنوان کرد. 

هنیه - استاد جامعه ‌شناسی دانشگاه لندن – چندی پیش برای سخنرانی در دانشگاه بئرزیت در کرانه باختری و برگزاری سه کلاس درس برای دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه به فلسطین اشغالی سفر کرد؛ اما به محض ورود به فرودگاه بن‌گوریون اسرائیل از سوی مقامات امنیت فرودگاه بازداشت شد.

به گفته روابط عمومی دانشگاه لندن، هنیه پس از دستگیری به مدت بیش از 10 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و پیش از آنکه فردای آن روز به لندن بازگردانده شود، به بازداشتگاه انتقال داده شد. پیش از سوار شدن به هواپیما نیز نماینده وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی به او گفت سفر او به فلسطین اشغالی به مدت 10 سال ممنوع شده است.

آموس در نامه خود به سفارت رژیم صهیونیستی در انگلیس ضمن ابراز نگرانی از رفتار رژیم صهیونیستی با اساتید دانشگاه و چهره‌های علمی کشورهای دیگر، خواستار توضیح سفیر رژیم صهیونیستی درباره دلیل دستگیری او شده است.

به گفته سخنگوی دانشکده مطالعات خاورمیانه و آفریقای دانشگاه لندن، سفارت رژیم صهیونیستی تا این لحظه از پاسخگویی به این نامه امتناع کرده است.

با این حال، یک منبع اسرائیلی دلیل بازداشت هنیه را "تنفر از اسرائیل" و اظهارات او علیه سیاست‌های این رژیم در کلاسهای درس و سخنرانی‌های علمی مختلف اعلام کرد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار