آزادی بیان به سبک غربی؛

استاد کانادایی به علت انکار هولوکاست، از ادامه فعالیت در دانشگاه تعلیق شد

دانشگاه لتبریج کانادا یک استاد خود را به اتهام انکار هولوکاست و آنچه یهودی‌ستیزی خوانده است، از کار برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، دانشگاه لتبریج کانادا یکی از اساتید خود را به اتهام آنچه «یهودی‌ستیزی» و انکار هولوکاست خوانده از کار تعلیق کرده است. 

به گزارش  آنتونی جیمز هال، در دانشگاه لتبریج مطالعات جهانی سازی درس می‌داده و به مدت ۲۶ سال از اساتید بر‌تر این دانشگاه به شمار می‌آمده است. 

آنتونی هال، که سردبیر روزنامهٔ هرالد تربیون نیز هست، به پرس تی وی گفت: «نهاد دانشکده‌ها این تصمیم لتبریج را غیرقانونی اعلام کرد. من ده سال است دارم درباره این مسائل تحقیق می‌کنم. ده سال مدتی طولانی است و یک استاد دانشگاه می‌تواند در این مدت به نتایجی دست پیدا کند که پایه و اساسی قوی می‌تواند داشته باشد. لذا چنین اقدامی به منزله اقدام برای محدود کردن بحث و مجادله آزاد به شمار می‌آید. این اقدام سرکوب سیاسی به شمار می‌آید و در حقیقت تلاشی است از سوی مسولان برای درهم شکستن پایهٔ ساختاری آزادی بیان در فضای دانشگاه.» 

پوفسور هال از دستگاه پخش تلویزیونی کانادا نیز به شدت انتقاد کرد و افزود: «این دستگاه با انتشار تصویری منزجر کننده از من و عبارت «همه یهودی‌ها را بکشید» تلاش کرد شهرت مرا خدشه‌دار کند. آنان می‌خواهند مرا بدنام کنند در حالی که من با نسل‌کشی مخالفم.» 

وی این اقدام را طرح مشترک رژیم صهیونیستی و پایگاه اجتماعی فیسبوک خواند و گفت: «این طرح نه تنها در دانشگاه‌ها دنبال می‌شود بلکه در فضای مجازی نیز تلاش‌ها بر این است که هر صدای مخالفی را در نطفه خفه کنند. با این وجود دیگر هیچ فضایی در دانشگاه برای بیان ایده و عقاید باقی نمی‌ماند و اصلا کسی جرات ندارد بگوید در غرب چه می‌گذرد.» 

آنتونی هال ضمن تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در معرض نسل‌کشی قرار دارند افزود: «این اقدامی سازماندهی شده است و موردی که برای من بروز کرده فقط نمونه‌ای است از موارد بسیاری که دارد هر روز با بهانه‌های واهی اتفاق می‌افتد. طرح سانسور رسانه‌هایی که صدای مردم را به گوش جهانیان می‌رسانند از تل آویو در حال اجراست.» 

پروفسور هال یکی از علت‌های برکناری خود را کار بروی طرحی خواند که با هدف بررسی موضوع حمله تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به خاک آمریکا در دستور کار قرار گرفته و گفت بر کسی پوشیده نیست که اقدام تروریستی یازدهم سپتامبر را برخی نومحافظه کاران که در حمایت اسرائیل قرار دارند طراحی و اجرا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار