حیدر توکل گفت : شناخت تاریخ وزندگی اهل بیت اولین مرحله برای خلق شعر عاشورایی و آیینی است .

حیدر توکل شاعر ادبیات آیینی و عاشورایی در گفتگو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت :خواندن تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت کمترین کاری است که یک شاعر عاشورایی باید انجام دهد .

توکل تصریح کرد :  بسیاری از شاعران امروز در راستای رسیدن به وجدی  آنی برای مخاطبانشان حال چه در هیئت های عزاداری و جاهای دیگر شعر می گویند ودر شعر شان ذره ایی از حال و هوایی ، خلوص و شناساندن فرهنگ  عاشورایی دیده نمی شود .

شاعر کتاب راه نشانم بده ادامه داد : شعر هایی که از قدیم در این حوزه مانده به دلیل رعایت   ارادت و ناب بودن نگاه شاعر و شناخت وی  از زندگی  اهل بیت  ماندگار می شده است ،و  این همان  نکته ایی است که در شعر شاعران امروز کمتر پیدا می شود .
توکل خاطر نشان کرد : امروز بعضی از شاعران  حوزه آیینی و عاشورایی فراموش می کنند در وصف چه کسانی  قلم می زنند و شعر می گویند ، برای همین  از واژه هایی استفاده می کنند  که اصلا در شان زندگی اهل بیت و در کل واقعه عاشورا  نیست .

توکل اضافه کرد : بسیاری از این معضلات  در حوزه شعر عاشورایی به صورت نا آگاهانه  و به دلیل  نبود نظارت  اساتید این حوزه  شکل میگیرد ،  که البته  در وجهی دیگر می توان مخاطبی  که این آثار را  می پذیرد  را هم مورد نقد و انتقاد قرار داد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار