اداره کل میراث فرهنگی خواستار عدم برگزاری رویدادهای جمعی در ايام اوج سفر گرديد.

مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان يزد گفت: براساس ابلاغ معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری کشور در خصوص برگزاری کليه سمينارها، همايش ها، جشنواره ها و کنفرانس ها خارج از زمان اوج سفر، اين اداره کل نيز طی ابلاغی به واحدهای ذيربط، خواستار عدم برگزاری اين گونه برنامه ها در ايام اوج سفر گرديد.

محمد مهدی شرافت افزود: باتوجه به اينکه يکی از مهم ترين ويژگی های صنعت گردشگری فصلی بودن اين صنعت می باشد، در طول سال، در ايام خاصی تقاضای خدمات گردشگری افزايش می يابد و در بقيه زمان ها تقاضا به طور محسوسی افت می کند، و از آنجا که تأسيسات گردشگری در کنار وظيفه اصلی، خدمات رسانی به رويدادهای مختلف را نيز برعهده دارند، لذا لازم است تلاش گردد تا همايش ها، سمينارها، جشنواره ها و کنفرانس ها، عموماً در فصولی از سال برگزار گردد که گردشگران داخلی و خارجی در آن ها به کمترين ميزان ممکن می رسد.

وی خاطرنشان کرد: اين اقدام علاوه بر اينکه نوعی حمايت از صنعت گردشگری و تأسيسات مرتبط می باشد، باعث ارتقای سطح کيفی و اجرايی رويدادها نيز می شود.

شرافت گفت: يکی از اهداف اصلی طرح اين پيشنهاد استفاده حداکثری از ظرفيت های اقامتی برای پذيرش گردشگران و بهبود کيفيت خدمات ارائه شده به آن ها از يک سو و از سوی ديگر معرفی مقاصد جديد و ناشناخته گردشگری از سوی ديگر می باشد.

وی افزود: با عنايت به افزايش گردشگران خارجی در استان، در راستای کمک به صنعت گردشگری و همچنين ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران، ضروت مديريت هدفمند ظرفيت تأسيسات اقامتی کشور برای پوشش اين حجم از تقاضا اهميتی بيش از پيش پيدا کرده است که خوشبختانه استان يزد با برنامه ريزی جهت ايجاد هتل های پنج ستاره، توسعه هتل های موجود و همچنين راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی قدم های مثبتی در اين زمينه برداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.