یزد؛

300 گردشگر خارجی تحت تاثیر آیین نخل برداری یزد

300 گردشگر خارجی از 16 کشور دنیا در مراسم عاشورای حسینیه ایران شرکت کردند.

در ارتباط با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید حسن حسینی مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران اعلام کرد: نزدیک به 300 گردشگر خارجی از 16 کشور دنیا در مراسم نخل برداری روزعاشورا در شهرستان های اشکذر، تفت و مهریز استان یزد شرکت کردند.

حسینی با اشاره به عکس العمل مثبت گردشگران خارجی از حضور در این رویداد عظیم مذهبی، گفت: این گردشگران با حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان و آیین نخل برداری در استان یزد، به طور چشمگیر تحت تاثیر جو معنوی این رویداد عظیم قرار گرفتند.

وی افزود: این حرکت فرهنگی که با همکاری کمیته گردشگری معنوی و مذهبی اداره میراث فرهنگی و انجمن راهنمایان تور وسازمان اتوبوسرانی برگزارشد مورد توجه گردشگران قرارگرفت.

مسئول دبیرخانه یزد حسینیه ایران بیان داشت: همچنین حضور کارشناسان حوزی مسلط به زبان های انگلیسی اسپانیایی آلمانی و چینی به منظور پاسخ دادن به سوالات و شبهات گردشگران از برنامه های امسال بوده است.

وی همچنین از وجود آسیب هایی همچون ذبح احشام در عزاداری ها ودر فضای عمومی انتقاد کرد و افزود: در جلسه ای که باحضور روسای هیئت های مذهبی یزد برگزارشد این موضوع مطرح شده بود که حل این مشکلات نیاز به همکاری همه مردم و دستگاه ها دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.