مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام مدیر از رشد ۴ برابری کشت کلزا در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جعفر جوادی گفت : با تشویق و ترغیب کشاورزان برای کشت کلزا مزارع کشاورزی این شهرستان از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و کشاورزان از کشت این محصول استقبال خوبی کرده اند.

وی افزود : سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان در حال افزایش است و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری کشت این محصول رشد چهار برابری داشته باشد.

وی ادامه داد : کشت کلزا در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در این شهرستان ترویج شده به طوری نسبت به سال مشابه گذشته سطح برداشت محصول کلزا در سال گذشته 110 هکتار و به میزان 160 تن بوده که پیش بینی می شود این سطح به چهاربرابر افزایش پیداکند.

جعفر جوادی اذعان داشت : در طول سال کارگاه های آموزشی کاشت کلزا در سطح شهرستان با حضور کارشناسان زراعت از شهرستانهای استان برگزار می گردد وکارشناسان این مدیریت نظارت مستمر بر روند کاشت ، داشت و برداشت این محصول دارند .

مدیرجهادکشاورزی تربت جام تصریح کرد : کشت کلزا مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می‌توان دفع و کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع گندم اشاره کرد

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای افزایش بازدهی گندم، باید کشت کلزا را در تناوب قرار دهند، گفت: زمان کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد از 15 شهریور ماه آغاز می‌شود که ضروری است کشاورزان برای کشت پایدار گندم، نسبت به کشت آن اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: کشت محصول کلزا تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار