معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول این شهرستان را رتبه نخست تولید محصول کلزا در کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: کشت کلزا در سطح 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده که 4 هزار هکتار به کشت آبی و 500 هکتار به کشت دیم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت آبی محصول کلزا در دزفول آغاز شده است بیان داشت: با توجه به اهمیت کشت دانه های روغنی و حرکت به سمت خودکفایی تولید روغن،کشت کلزا بعنوان یکی از برنامه های محوری و استراتژیک در دستور سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و شهرستان های تابعه قرار گرفته است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از کشت دانه های روغنی تمهیدات و تسهیلات ویژه ای در سال زراعی 96-95 برای کشت کلزا در نظر گرفته شده که شامل بیمه فراگیر و رایگان کشت کلزا ،تامین مقداری از نهاده های کشاورزی از جمله سمم علف کش به صورت یارانه ای و تسهیلات بانکی با بهره نسبتا پائین می باشند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت: برنامه ریزی مدونی نیز برای خرید محصول کلزای کشاورزان صورت گرفته و محصول تولیدی بصورت تضمینی با قیمت هر کیلوگرم 27هزار و 830 ریال از کشاورزان خریداری می شود.

وی از کشاورزان خواست جهت بهره مندی از تسهیلات یادشده و اثر بخشی آن در تناوب زراعی و تولید محصول بیش تر به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.