بانوی کاراته کار و داور سمنانی چیزی غیر از تلاش و کوشش را در ذهنش نپرورانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سین جیم باشگاه خبرنگاران جوان سمنان  ، سراغ داور و کاراته کار سمنانی رفته است.
سین : خودتان را معرفی کنید :
جیم : نرگس افضلی هستم 37 ساله.
سین : متاهل هستید یا مجرد :
جیم : متاهل هستم و دارای دوفرزند.
سین : در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید :
جیم : در حال حاضر استاد دانشگاه هستم و در رشته مهندسی کشاورزی تدریس می کنم .
سین : چطور شد سمت داوری رفتید و چگونه به عنوان رئیس هیت کاراته استان انتخاب شدید؟
جیم : از سال 77 کاراته کار می کنم و بعد از مسابقات کمیته و کاتا متوجه علاقه ام به داوری شدم و با شرکت در کلاس های داوری و با پیگیری های پی در پی خودم از سال 82 به صورت حرفه ای داوری را شروع کردم ودر سال 92 با پیشنهاد مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان  و با مجمع انتخاب هیئت کاراته استان با کسب 17 رای به مدت 4 سال به عنوان رئیس هیئت کاراته استان انتخاب شدم.
سین : فکر می کردید روزی در سطح بین الملل دیده شوید ؟
جیم : در کلاس داوری کشور همیشه بالاترین نمره را داشتم و اولین قضاوت من در مسابقه بین المللی کشور های اسلامی که سال 84 به میزبانی ایران برگزار شد با آزمون ورودی و کسب بالاترین نمره استارت خورد.

داوری که رمز موفقیتش چیزی جز تلاش نسیت (سین جیم)

سین : وضعیت ورزش کاراته استان رو چطور ارزیابی می کنید :
جیم : به لطف خدا و با استناد به ارزیابی که توسط فدراسیون کاراته و اداره کل ورزش و جوانان که هر ساله از سوی هیت ورزشی انجام میشه رشد قابل توجهی داشتیم و گفتنی است که از سال 92 جزء 10 هیئت برتر در استان و در سال 93 جزء 5 هیئت برتر و  در سال 94 جزء 3 هیئت ورزشی برتر استان هستیم و در ارزیابی قدراسیون سال 92 جزء 10 هیئت برتر کشور و در سال 93 جزء 7 هیئت برتر و در سال 94 جزء 5 هیئت ورزشی برتر کشوری بودیم.
سین : رشته شما مردانه است یا زنانه ؟
جیم : شاید در نظر اول رشته رزمی از جمله کاراته مردانه به نظر برسد ولی با نتایج خوبی که در بخش خانم ها داشتیم سال قبل در سوپر لیگ کشور تیم هیئت کاراته استان سمنان در گروه خودش چهارم شد.

داوری که رمز موفقیتش چیزی جز تلاش نیست

سین : چند ساله در این رشته کار می کنید و تا حالا چه موفقیت هایی داشتید ؟
جیم : 18 ساله که در این ورزش مشغول به فعالیت هستم و در سال 95 به عنوان داور نمونه در مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شدم و در سال 84 برای شرکت در کلاس های داوری در مسابقات جهانی قبرس انتخاب شدم و در سال 89  سهمیه حضور در کلاس های داوری آسیایی هنگ کنگ را کسب کردم و امسال هم با شرکت در کلاس داوری هند در بین 240 شرکت کننده از آسیا توانستم به عنوان تنها شرکت کننده نمره 100 را کسب کنم.

داوری که رمز موفقیتش چیزی جز تلاش نسیت (سین جیم)
سین : برنامه های شما برای آینده چیه ؟
جیم : میخواهم با شرکت در کلاس های ارتقاء داوری آسیایی شرکت کنم و به عنوان یک بانوی مسلمان با حفظ ارزش های اسلامی توانمندی زنان ایرانی را در عرصه بین المللی به عرصه ظهور برسانم.
سین : جایگاه خانم ها در این ورزش چطوره ؟
جیم : چه در عرصه داوری یا مربی گری و یا قهرمانی همان طور که طی سنوات گذشته مشخص شده در سطح جهان از جایگاه خوبی برخورداریم.
سین : بهترین سن شروع این ورزش چه سنیه ؟
جیم : معمولا از 4 سالگی اجازه حضور در کلاس ها داده می شود ولی برای حرفه ای شروع کردن از 7 سالگی شروع می کنند.
سین : چرا سمت این ورزش رفتید ؟
جیم : به وسیله بستگانم با این ورزش آشنا شدم
سین : چه کمبود هایی در این ورزش در استان دارید؟
جیم : بزرگترین مشکل ما نبود خانه کاراته است، چون این رشته پر جمعیت است نیازمند یک مکان مستقل تحت عنوان خانه کاراته هستیم.
سین : حرف آخر :
جیم : من از مسئولین انتظار دارم که بیشتر به کاراته توجه کنند و این امید را داریم که نمایندگانی از استان در مسابقات جهانی و آسیایی داشته باشیم و بتوانیم نتایج خوبی را در این ورزش کسب کنیم.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.