حسین ترحمی در سال 1374 ورزش موتور سواری را آغاز کرده و در سال 90 نیز از سوی سازمان حج و زیارت دارای کد مخصوص مداحی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ حسین ترحمی داور و موتور سوار سمنانی است که فعالیت خود را از سال 1379 به صورت حرفه ای شروع کرده و خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به سراغ این ورزشکار رفته است .
1- خودتون را معرفی کنید؟ حسین ترحمی هستم 37 ساله . در جنوب شهر سمنان در خانواده ای مذهبی متولد شدم . در سن 7 سالگی پدرم به رحمت خدا رفت و در کنار کانون گرم مادرم پرورش یافتم و بزرگ شدم . خداوند نیز به بنده عنایت داشت و صدای خوبی را به من هدیه کرد و باعث شد تا قاری قرآن شوم و در طول تحصیلاتم در رشته های مختلف قرآن و اذان در مسابقات شرکت کردم  و مقام های اول شهرستانی ، استانی و حتی کشوری نیز کسب کردم .
2- شغل اصلی شما چیه ؟ من 15 ساله که مشاور املاک هستم و در کنار شغلم در رشته ی موتور سواری و اتومبیل رانی نیز فعالیت می کنم .
3- در چه سالی شروع به موتور سواری و اتومبیل رانی کردید ؟ در سال 1379 ورزش موتور سواری را به صورت حرفه ای آغاز کردم و در سال 1384 رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی شهر سمنان شدم .

ورزشکاری که خادم امام حسین شد

4 - آیا در مسابقات ورزشی هم شرکت کردید ؟ بارها و بارها در مسابقات مختلف شرکت کردم و مقام های اول تا سوم شهرستانی و استانی کسب کردم .
5- در چه مکانی شروع به موتور سواری کردید ؟ زمین پیست موتوری که واقع در بلوار علویان بود را به پیست معمولی تبدیل کردم و فعالیتم از آنجا آغاز شد.

ورزشکاری که خادم امام حسین شد

ورزشکاری که خادم امام حسین شد
6- چطور شد که به فکر ایجاد پیست جدید افتادی ؟ به علت مرغوب نبودن خاک زمین پیست قبلی تصمیم گرفتیم به همت بچه های موتور سواری  پیست جدیدی و استانداردی رو ایجاد کنیم . هم چنین در سال 89 و در هفته ی بسیج که مسابقات کشوری در این زمین برگزار شد باعث شد تا به فکر ایجاد پیست جدید بیفتیم و در نهایت با همت هیات موتور سواری و اداره ورزشی _ شهرداری _ سازمان عمران _اداره راه و فرمانداری  از سال 90 تا 94 پیست تقریبا خوبی جهت ورزش موتور کراس احداث گردید و مسابقات مختلف موتور سواری و اتومبیل رانی در سطح شهر در این پیست برگزار شد .
7 - آیا مدرک داوری هم دارید ؟ بله ، بنده دارای مدرک مربی گری و داوری موتور و اتومبیل رانی از فدراسیون می باشم .
8 - رشته ی اتومبیل رانی و موتور هر کدام دارای چه رشته هایی هستند ؟ رشته ی موتور و اتومبیل رانی هر کدام شامل چند شاخه است . شاخه های موتور شامل کراس ، ریس ، سرعت ، تریال ، رود ریسینگ ، تریل و رژه خیابانی است . شاخه های اتومبیل نیز شامل اسلالوم، سرعت ، فرمول 1 و 2 ، کارتینگ ، کلاسیک ، اسپرت ، رالی و خانواده است .

ورزشکاری که خادم امام حسین شد

ورزشکاری که خادم امام حسین شد
9 - اگر شخصی بخواهد از ابتدا این کار را شروع کند چه شرایطی لازم است ؟ علاقه ، داشتن وسایل مخصوص رشته ورزشی و لباس ایمنی
10 -  آقای ترحمی گویا شما مداح و ذاکر اهل بیت هم هستید ، در خصوص این کارتون توضیحی بفرمایید ؟ من از سال 90 و پس از گذراندن چندین مرحله آزمون های سخت به صورت کتبی و عملی از سوی سازمان حج و زیارت دارای کد مخصوص مداحی هستم و بارها به عنوان ذاکر و مداح به حج ، سوریه و عتبات عالیات و راهیان نور اعزام شدم .
11 - آیا درخواستی از مسؤلین دارید ؟ بله ، توجه زیاد به این رشته ورزشی و اهمیت به آن ، زیرا پیست مناسبی برای موتور ریس و اتومبیل رانی وجود ندارد .
و حرف آخر : از مسئولینی که به ما کمک نموده اند تشکر می کنم . اما حمایت اداره  ورزشی خیلی ضعیف است و بودجه و امکانات محدود است . تقاضا ی بنده از مسؤلین این است که به این رشته جذاب و مردم پسند و هیجانی اهمیت بیشترب بدهند و ما را یاری رسان باشند .
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.