مراسم تودیع و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛،عبدالرحمن خلیفه زاده امام جمعه بوکان دراین مراسم گفت: بعد از علمای اسلام ،مسئولیت پزشکان و کادر بهداشت و درمان از همه مهمتر و تأثیر گذار تر است.

خلیفه زاده افزود: لازم است مسئولین گاهی سرزده از واحدهای تحت امر بازدید کنند و از وضعیت خدمات رسانی پرسنل آگاه شوند و اگر احیاناً قصوری هست آنرا رفع نمایند.

وی خاطر نشان کرد: امروز به دلیل مسائل زمانه، نیازهای اجتماعی بیشتر شده و به همین مقدار هم مسئولیت مدیران بیشتر شده است و مسئولین باید طوری رفتار کنند که در قیامت بتوانند جوابگوی اعمال خود باشند.

جمال خسروی فرماندار بوکان گفت: دولت تدبیر و امید به دلیل اجرای موفق طرح تحول سلامت که باعث تغییرات گسترده ای در بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت و از همه مهمتر کاهش پرداختی از جیب مردم شده، نمره عالی کسب کرده است.

خسروی افزود: مراحل اجرایی شدن احداث سه مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای رحیم خان و تیکان تپه و شماره 7 شهری و 4 پایگاه بهداشتی در حال اتمام است و زمین اکثر آنها تأمین و تحویل شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان اهدای خون، ایجاد مرکز انتقال خون در این شهرستان از ضروریات است و انتظار داریم نسبت به راه اندازی آن اقدام شود.

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم شهرستان بوکان و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شهر سیمینه جزو محدود شهرهای کشور است که بیمارستان ندارد و در صورت احداث بیمارستان در این شهر، باعث کاهش مشکلات و حجم مراجعین بیمارستان شهید دکترقلی پور بوکان خواهد شد.

عثمانی ادامه داد: منطقه امیرآباد که جزو مناطق محروم شهر بوکان است، درمانگاه شبانه روزی ندارد و لازم است با توجه به فاصله با شهر و رفع محرومیت، نسبت به ایجاد درمانگاه اقدام گردد.

وی اظهار داشت: تا قبل از این مردم شهرستان بوکان برای دریافت خدمات تصویربرداری سرگردان سایر شهرها بودند، اما اکنون شهر بوکان برای ارائه این خدمات میزبان مردم سایر شهرهاست که جا دارد از پیگیریهای همه مسئولین استانی و شهرستان تقدیر و تشکر گردد.

خالد طه زاده عضو شورای شهر بوکان هم در این مراسم گفت: مشارکت مردم در کمک به حوزه سلامت برای تامین فضاهای فیزیکی یک ضرورت است.

طه زاده افزود: وزارت بهداشت با توجه به گستردگی نیازها، با تمام قدرت خود فقط توانایی رفع 70 درصد نیازهای این حوزه را دارد بنابراین لازم است مردم در تامین این 30 درصد مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: هزینه کردن در این حوزه سرمایه گذاری است که از نفع آن عموم مردم بهرمند می شوند.

حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: خوشبختانه با ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت توسط رهبر معظم انقلاب و ارائه برنامه توسط دولت و همراهی مجلس باعث بها دادن به حوزه سلامت و اتفاق میمون اجرای طرح تحول سلامت شد.

حسنی افزود: در راستای اجرای طرح تحول سلامت تا کنون 98 تخت ویژه در بیمارستانهای سطح استان خریدرای و راه اندازی شده است و در کلیه شهرستانهای سطح استان کلینیک تخصصی در دست احداث است.

وی در خاتمه گفت: به صورت سرزده از بیمارستان بوکان بازدید و با چند نفر بیمار مصاحبه کردم که خوشبختانه اکثر آنها از دریافت خدمات و برخورد پرسنل راضی بودند، هر چند که به دلیل کمبود تخت بستری مشکلاتی در اورژانس مشاهده شد که با به بهره برداری رسیدن طرح توسعه این مشکلات می شود.

محمد مقصد حق مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز طی گزارشی گفت: در طول دوران مسئولیت با همکاری مسئولین شهرستانی و استانی 24 پروژه بهداشتی درمانی افتتاح، کلنگ زنی و یا راه اندازی شده است.

مقصدحق افزود: افتتاح مرکز تصویربردای، 12 باب خانه بهداشت، دو پایگاه فوریتهای پزشکی در جوانمرد و امیرآباد، کلنگی زنی کلینیک تخصصی و مرکز بهداشتی درمانی روستای کوره کانی و اخذ مجوز 3 مرکز بهداشتی درمانی و 4 پایگاه بهداشتی از جمله این طرحها است.

وی ادامه داد: تحویل تجهیزات طرح تحول که بالغ بر یک هزار قلم تجهیزات پزشکی است، تحویل شش دستگاه دیالیز، 5 دستگاه یونیت دندانپزشکی و دو دستگاه آمبولانس از مهمترین تجهیزاتی بوده که در دوره مسئولیت انجام شده است.

محمد عباسی مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: تلاش برای تعامل و همکاری بین بخشی با ادارات سطح شهر و معاونت های استان جزو اولویتهای کاری بنده خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهمترین سرمایه های حوزه سلامت شهرستان نیروی انسانی است که تلاش می شود با استفاده بهینه از این سرمایه تحول بزرگی در حوزه سلامت شهرستان روی دهد.

در خاتمه این جلسه از خدمات دکتر محمد مقصد حق تقدیر و دکتر محمد عباسی به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان بوکان معرفی و حکم وی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.