استاندار خراسان رضوی گفت: ناحیه ی صنعتی کمال الملک فیروزه، ظرفیت تبدیل به شدن به شهرک را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه ی شورای اداری شهرستان فیروزه ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: این مهم باید به یک گفتمان قالب در تمام ابعاد زندگی مردم تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در این مسیر باید از ظرفیت ائمه ی جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه ها، معلمان، بخش های خصوصی، عمومی و دولتی استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: درون زا بودن اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های داخلی، دانش بنیان شدن آن با تکیه بر عدالت محوری و منظور از برون زا بودن؛ توجه به بازارهای منطقه ای و جهانی از طریق تولید کالاهای صادرات محور و استاندارد؛ است.

رشیدیان با تاکید بر مردمی کردن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک رکن اصلی؛ خاطر نشان کرد: اجرای سیاست های این حوزه صرفا تکلیف دولت نیست بلکه آحاد مردم در قبال آن مسئولند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت آرام کردن فضای اقتصادی کشور، به صحنه آوردن مردم و ترغیب آنان برای ورود به فضای اشتغال و تولید است که این اقدام مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که دولت یازدهم در چارچوب سیاست های نظام اسلامی، رهنمودهای امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری، خدمت رسانی به مردم را وظیفه ی خود و یک توفیق می داند؛ اظهار داشت: مسئولان باید از این فرصت محدود در راستای ارتقای خدمت رسانی صادقانه به مردم تلاش کنند.

وی افزود: درهمین راستا دولت تدبیر و امید تلاش برای تحقق توسعه ی متوازن و عدالت توزیعی در خدمات و امکانات را به عنوان یک اولویت دنبال می کند.

رشیدیان اجرایی شدن برجام را نقطه ی قوت کشور دانست که از این طریق محدودیت های اقتصادی کشور برطرف و زمینه ی اجرایی شدن بند 12 سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم می شود.

استاندار خراسان رضوی با متذکر شدن بد عهدی های آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب و باور این موضوع از سوی دولت، تیم مذاکره کننده و ملاحظه ی این مهم در طول مذاکرات، افزود: همانگونه که در دوران دفاع مقدس برای حفظ استقلال و ارزش های الهی و اسلامی ایستادگی کردیم؛ در مذاکرات هم نشان دادیم که ضمن پافشاری بر مواضع و حقوق حقه ی خود اهل منطق و گفتگو هستیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه های مختلف، گفت: علی رغم تمام تنگناهای اعتباری و جنگ نفتی سال گذشته، روند خدمت رسانی به مردم کند نشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش روستائیان و عشایر در استقلال غذایی کشور، از آنان به عنوان قهرمانان عرصه ی تولید یاد کرد و اظهار داشت: در ابتدای سال 93 ذخایر کالاهای استراتژیک نظیر گندم و جو در استان فقط کفاف مصرف 10 روز استان را می داد ولی امروز به همت تلاش و مجاهدت روستائیان و عشایر و حمایت های بی دریغ دولت، برای مصرف 20 ماه ذخیره سازی صورت گرفته است.

وی با بیان این که هم اکنون در گندم خودکفا شده ایم و در تولید جو و چغندر رتبه ی اول کشور را دارا هستیم؛ افزود: در برخی دیگر از محصولات دامی، باغی و کشاورزی نیز در رتبه های نخست قرار داریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: طی سه سال گذشته 570 کیلومتر راه روستای احداث و 590 کیلومتر نیز بهسازی و آسفالت شده است.

رشیدیان با بیان این که هم اکنون هزار و 276 روستا از نعمت گاز برخوردارند و 714 روستا تصریح کرد: میانگین گاز رسانی نیز از 63 درصد تا پایان سال جاری به 87 درصد ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه ی پایدار مناطق روستایی، گفت: اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای بالای 50 خانوار از جمله ی آن ها می باشد و تاکنون 19 طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان مصوب شده است.

رشیدیان تصریح کرد: خدمات گسترده ای از سوی دولت در حوزه ی بهداشت و درمان صورت گرفته است به گونه ای که هم اکنون هزار و 422 خانه ی بهداشت در روستاها فعال است و 96 درصد از این جمعیت تحت پوشش خدمات آن ها قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون 70 درصد از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردارند و در دو هزار و 389 روستا شبکه ی توزیع آب شرب سالم احداث شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و آغاز فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی، بر لزوم پرهیز ورود به دعواهای جناحی و خطی تاکید و تصریح کرد: هیچ عاملی نباید ما را از خدمت به مردم باز دارد.

رشیدیان با استقبال از نقد سازنده، افزود: احزاب نباید با اقدامات تخریبی باعث القا یاس و نا امیدی شوند بلکه تلاش ها باید در راستای تقویت نشاط اجتماعی باشد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان فیروزه در حوزه ای مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی، گفت: ناحیه ی صنعتی کمال الملک فیروزه، ظرفیت تبدیل به شدن به شهرک صنعتی را دارد که باید در راستا اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی خواستار توجه ویژه به مزیت های شهرستان و استفاده از آن ها در راستای توسعه و اشتغال شد و تاکید کرد: مناطق مختلف استان توانمندی های منحصر به فردی دارد که با بهره برداری مناسب، روند توسعه شتاب بیشتری می گیرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.