بنیاد علوی برای حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند در شهرستان فراشبند،۱۴۰ سبد مواد غذایی بین ماردان نیازمند، توزیع کرد.

توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده در فراشبندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود جوکار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، گفت: زنان باردار و مادرانی که از نظر کم خونی و وزن در بارداری اول و دوم مشکل داشته یا دارای حاملگی‌های چند قلو هستند و یا وزن آن‌ها قبل از بارداری کمتر از ۴۵ کیلوگرم بوده و از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی نیز جزو خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند باشند، گروه هدف این طرح هستند.

وی ادامه داد: این سبد‌های غذایی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان، کاهش سوء تغذیه و بهبود رشد در نوزادان شیرخوار و پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، بین مادران کم بضاعت و بی بضاعت توزیع می‌شود.

جوکار افزود: با توجه به اینکه تمامی اطلاعات خانوار‌ها در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت از سوی بهورزان، ماماها، کارشناسان مرکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت، ثبت می‌شود، به کمک این داده ها، مادران باردار شناسایی شده و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌شوند.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت فراشبند نیز با بیان اینکه این سبد‌های غذایی شامل ۱۴ قلم انواع مواد غذایی از جمله برنج، مرغ، بلغور جو، نخود، لوبیا چیتی، عدس، لپه، خرما، سویا، روغن مایع، ماکارونی، تن ماهی، عسل، پنیر و حلوا شکری است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون در دو نوبت، این اقلام بین مادران باردار توزیع شده و تا پایان سال هم، توزیع می‌شود.

زهرا ضیائی گفت: بنیاد علوی هر دو ماه یک بار، سبد‌های غذایی را در بین مادران باردار نیازمند توزیع می‌کند و مادران مشمول این طرح تا ۶ ماه پس از زایمان نیز، این هدایا را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

توزیع سبد غذایی بین مادران نیازمند

برچسب ها: تغذیه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار