سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی شده از 900 هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه حدود 400 هزار هکتار گندم آبی و دیم در این استان کشت گردد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛قاسمی افزود: کشت گندم در استان کرمانشاه از 10 مهرماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه؛ کشت در مناطق سرد و معتدل استان به پایان خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 85 هزار هکتار گندم در استان کشت  شده خاطرنشان کرد: به کشاورزان استان توصیه می کنیم کشت پاییزه را به موقع انجام دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان عزیز در خصوص عمق کشت و میزان مصرف بذری و... با کارشناسان مراکز دهستان مشورت کنند افزود: در کشت گندم آبی حداکثر 200 کیلوگرم بذر و در دیم حداکثر 150 کیلوگرم بذر کشت شود و سعی کنند عمق کشت رعایت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 25 هزار هکتار نیز کشت جو در استان صورت گرفته تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود 160 هزار هکتار از مزارع استان جو کشت شود. نهاده های مورد نیاز کشاورزان به مقدار مورد نیاز استان تدارک دیده شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در کنار کشت گندم و جو کشت پاییزه نخود نیز انجام می‌گیرد گفت: پیش بینی داریم حدود 7 هزار هکتار از اراضی استان نخود به صورت دیم کشت شود.

قاسمی با بیان مزایای کشت نخود پاییزه افزود: مزایایی از جمله استفاده بهینه از آب در فصول پاییز و زمستان، عملکرد بالا، برداشت مکانیزه و تناوب خوب در کشت نخود پاییزه قابل توجه است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.