مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات بیش از 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل به کشورهای همجوار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی افزود: در نیمه نخست سال جاری 2 میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۰۰ قطعه جوجه یک‌روزه به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

وی از افزایش میزان صادرات جوجه یک‌روزه استان اردبیل در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل میزان صادرات مدت مشابه سال گذشته را یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۵۰۰ قطعه برشمرد و گفت: علاوه بر این صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار نیز با افزایش همراه است.

به گفته صالحی در نیمه اول سال جاری ۳۷۵ هزار و ۸۰۰ عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار به کشور آذربایجان صادر شده است.

وی به صادرات ۲۰ تن عسل در شش‌ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت هزار و ۴۰۰ تن پا و پنجه پا مرغ به ویتنام صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل میزان صادرات پودر گوشت را ۲۲۰ تن برشمرد و بیان داشت: بیشترین صادرات پودر گوشت به کشور ارمنستان انجام می‌شود.

صالحی یکی از موانع صادرات گوشت در استان را ضعف در بسته‌بندی و استانداردهای کشتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به دلیل فاصله داشتن با استانداردهای کشتار صادرات گوشت انجام نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور اردبیل این مشکل رفع شده و زمینه صادرات گوشت سفید نیز فراهم شود.

وی همچنین با بیان اینکه در سال جاری واردات گوشت به استان انجام نشده است، اضافه کرد: طرحی مبنی بر واردات گوشت گوزن تاکنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار