مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: آمار مبتلایان به بیماری‌های عفونی استان در بین جمعیت مراجعان اهدای خون کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بابک رضازاده در حاشیه بازدید از پایگاه خون‌گیری اردبیل اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری ۱۷ هزار و ۴۹۷ واحد خون‌گیری انجام شده است.

وی افزود: در مقایسه وضعیت امسال و مدت مشابه سال گذشته با وجود افزایش میزان خون‌گیری، بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی با کاهش همراه است.

مدیرکل انتقال خون استان ارتقا سطح بهداشتی شهروندان و مراقبت‌های بهداشتی را از دلایل کاهش بیماری‌های عفونی دانست و تأکید کرد: به عنوان مثال از ابتدای سال تنها یک نفر مبتلا به ویروس HIV شناسایی شده است.

رضازاده با تأکید به اینکه خون دریافت شده از اهدا کننده در چند مرحله آزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در مجموع زمانی که در جمعیت اهداکنندگان بررسی‌ها صورت می‌گیرد مشاهده می‌شود، آمار ابتلا با کاهش همراه است.

وی با تأکید به اینکه میزان اهدای خون در بین بانوان اردبیلی پایین است، افزود: لازم است رسانه‌ها نسبت به فرهنگ‌سازی اهدای خون در بین بانوان اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، آمار ، بیماری ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.