ایران زمین این هفته از جنگلی سرسبز و راهی چوبی در شمال ایران می گوید .

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در 18 کیلومتری جاده آمل به سمت تهران  انبوهی از سرسبزی درختان آنچنان خودنمایی می کند که ناخودآگاه توجه تان را به سمت خود جلب می کند.

مردمانی که هر کدام زیر انداری بر دست دارند تا جایی را برای استراحت پیدا کنند.

گذر از پله های چوبی در 18کیلومتری جاده آمل

این جای دیدنی و جذاب پارک جنگلی میرزا کوچک خان نام دارد که  در حال حاضر مورد استفاده مسافران بین راهی و شهروندان آملی قرارگرفته و دارای امکانات تفرجگاهی است.

همچنین این پارک جنگلی  در ایام تعطیل مورد استفاده اهالی شهرهای همجوار مانند آمل و بابل قرار می گیرد. رودخانه هراز که از ضلع شرقی این پارک می گذرد، جلوه خاصی به آن بخشیده است.

گذر از پله های چوبی در 18کیلومتری جاده آمل 

پارک جنگلی نمونه گردشگری میرزا کوچک خان با جنگل‌های انبوه و همراه با جاده‌ای زیبا یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی در خاورمیانه و دومین پارک جنگلی بزرگ استان مازندران است این پارک دارای امکانات تفرجگاهی آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس دستشویی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران و قهوه خانه، سکوی چادر و وسایل بازی کودکان، جایگاه سوارکاری و سه مدخل ورودی است. از جاذبه های آن می توان به این موارد اشاره کرد : جنگل انبوه، جاده جنگلی پارک، آبشار ماهان، هزار پله، چشمه آب سرد، درختان کهنسال، مرتع جنگلی، درختان میوه‌ای و…

گذر از پله های چوبی در 18کیلومتری جاده آمل

زمانیکه وارد این جنگل می شوید یک راه چوبی با پله هایی از همین جنسی می بینید  که  باید از میان آن عبور کنید  تا به دل طبیعت بروید و از هوای پاکش لذت ببرید.

گذر از پله های چوبی در 18کیلومتری جاده آمل

با توجه به امکاناتی که در این جنگل وجود دارد اگر دلتان می خواهد تا یک روز خود را در دل طبیعت بگذرانید در این فصل فرصت را از دست ندهید وآخر این هفته را در کنار دوستان و خانواده خود به جنگل میرزا کوچک خان بروید.


گزارش از نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۰
عالی بود ممنون
آخرین اخبار