مدیرعامل بنیاد زائر استان فارس گفت: یکی از روش ‌های مشارکت خیران در ساخت زائرسرای امام رضا (ع) عقد تفاهم ‌نامه برای اختصاص تخت وقفی به میهمانان کم‌ بضاعت فرد خیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جابر مهدیار مدیرعامل بنیاد زائر استان فارس گفت: زائرسرای زائران امام رضا (ع) استان فارس همزمان با استان های دیگر آغاز شد که البته برخی استان‌ ها هنوز وارد مرحله اجرا نشده‌اند اما به همت خیران، استان فارس در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است.
وی افزود: هیئت مؤسس بنیاد امام رضا(ع) استان فارس متشکل از نماینده ولی ‌فقیه در استان، تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) و استاندار این استان است.
او ادامه داد: در ادامه کار، هیئت امنایی تشکیل شد و بعضی از رجل صاحب ‌نام و خوشنام عضو هیئت امنا شدند که به دنبال آن هیئت ‌مدیره بنیاد نیز شکل گرفت.
وی تصریح کرد: ما یک زمینی را در مشهد به وسعت هزار و 100 متر‌مربع پیش ‌بینی کردیم که البته زمینی که شهرداری مشهد در ابتدای کار در اختیار قرار داد برای استان فارس کم بود و ما با خرید املاک اطراف زمین و پنج تا شش پلاک و تخریب، آن ها را به قطعه زمین 580 متری اولیه الحاق کردیم و در نهایت زمینی به وسعت یک‌هزار و 100 متر با فاصله 15 دقیقه پیاده تا حرم آماده شد.
مهدیار بیان کرد: پس از تأمین زمین به سبب آن‌که استان فارس استانی پر خیروبرکت است خیّران قدم پیش نهادند و حضور بزرگان استان باعث دلگرمی بیشتر آنان از سلامت کار شد و بر اساس اعتماد، منابعی را تعریف کردند و ما از طریق منابع خیرین املاک را خریداری و تخریب و تسطیح کردیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر موافقت اصولی پروانه را دریافت کردیم که مجموعه 10 هزار متر‌مربع زیربنا را احداث کنیم این 10 هزار متر‌مربع زیربنا، حدود 500 نفر زائر کم‌برخوردار را در خود جای می‌دهد.
مهدیار ابراز داشت: هنوز به مرحله بهره‌برداری و مسائل آن نرسیده‌ایم اما پیش‌بینی فعلی ما این است که برای زائران سه شب اقامت را به قیمت بسیار نازل فراهم آوریم و همان جا بحث آشپزخانه و تغذیه هم پیش ‌بینی شود تا زائران دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.
وی بیان کرد: در حال حاضر زمینه مساعد شده که مردم و خیّران برای این کار خیر وارد شوند، این مجموعه به عنوان بنیاد زائر استان فارس اختصاصا به این استان تعلق دارد و وقف زائران کم درآمد است و تغییر کاربری نیز داده نمی شود کسانی که در این کار مشارکت کنند از آثار و باقیات‌الصالحات آن تا به ابد برخوردار می شوند.
مدیر عامل بنیاد زائر فارس افزود: پیش‌بینی ما این است که در یک مهلت دو تا سه ساله، طبقات منفی و مثبت زائرسرا که سازه سنگینی است، آماده شود.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر همچنان نیازمندی به همت خیران وجود دارد، گفت: خیران می‌توانند با حضور خود سرعت در اجرای کار را محقق سازند که روش مشارکت هم از طریق واریز وجه به ‌طور مستقیم به حساب است و روش دیگر این است که افراد می‌ توانند با بنیاد قرارداد بندند تا بر اساس تفاهم‌نامه تنظیمی تعدادی تخت به نام خیر شود که بتواند در طول سال آن تخت‌ه ا را برای افراد کم‌ب رخوردار مدنظر خود اختصاص دهد و به سبب وقف بودن این بنا، تخت‌ ها تا نسل ‌های بعد خیر در اختیار خانواده وی قرار می گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار