معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: تمام خدام حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی برای نظم بخشی به دسته های عزاداری فراخوان شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید خلیل منبتی با اعلام این خبر افزود: همه ادارات و بخش های حرم مطهر رضوی با فراخوان صددرصدی نیروهای خود برای خدمت رسانی بهتر و شایسته تر به عزاداران سرور و سالار شهیدان در تاسوعا و عاشورا حسینی آماده هستند.
وی ادامه داد: به زائران توصیه می کنیم به دلیل تراکم جمعیت در ایام خاص سال به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، در هنگام ورود، به راهنمایی خدام توجه کنند.
منبتی در ادامه گفت: به دلیل ازدحام جمعیت و محدودیت پذیرش امانات در دفاتر امانات، مردم و عزداران محترم از آوردن وسایل اضافه و اشیاء ممنوعه به حرم مطهر رضوی خودداری کنند.
وی بیان کرد: تمام هیئت هایی که برای عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، پس از راهنمایی به صحن انقلاب، در پشت پنجره فولاد توقف خواهند کرد و با هماهنگی مسئول صحن به مدت کوتاهی به صورت رسمی و با استفاده از تجهیزات صوتی صحن انقلاب به نوحه سرایی می پردازند.
وی همچنین با اعلام برنامه های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: مراسم سنتی خطبه شب عاشورای حسینی طبق روال همه ساله با حضور آیت الله رئیسی، برگزار خواهد شد. همچنین مراسم شام غریبان امام حسین(ع) از ساختمان مرکزی آستان قدس رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می شود.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.