معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت : شیشه حایل در روضه منوره حرم مطهر حضرت رضا (ع) در حال جابجایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید خلیل منبتی امروز با بیان این خبر افزود: یکی از شیشه های حایل بین قسمت خواهران و برادران در روضه منوره رضوی در حال جابجایی است و با این جا به جایی، فضای گرداگرد ضریح مطهر، به تساوی بین قسمت خواهران و برادران تقسیم می شود.

بسته شدن روضه منوره حرم مطهر رضوی به دلیل جابجایی شیشه حایل آن 

منبتی افزود: با جابجایی شیشه حایل میان برادران و خواهران در قسمت پشت سر ضریح مطهر حضرت رضا(ع) فضای عبادی و زیارتی بیشتری در قسمت خواهران ایجاد می شود.

بسته شدن روضه منوره حرم مطهر رضوی به دلیل جابجایی شیشه حایل آن

او گفت: شیشه حایل میان قسمت برادران و خواهران(در قسمت پشت سر ضریح مطهر) که بعد از شبکه هشتم قرار داشت، به قبل از این شبکه منتقل و بدین ترتیب چهارده شبکه ضریح مطهر به طور تساوی (سه شبکه در یک ضلع و چهار شبکه در ضلع دیگر) بین قسمت خواهران و برادران تقسیم شد.

هم اکنون روضه منوره حضرت رضا(ع) به روی زائران بسته است و به گفته منبتی با اتمام کار بزودی روضه منوره برای زائران گشوده می شود.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: امروز همچنین جلاکاری ضریح مطهر پس از نماز صبح آغاز شد و هم اکنون به پایان رسیده است.

منبتی افزود:عملیات جلاکاری ضریح مطهر توسط نیروهای افتخاری "آیینه رضوان " اماکن متبرکه حرم مطهر و به وسیله مواد مخصوص طی مراحل فنی ویژه انجام شد.

. عملیات جلاکاری ضریح مطهر همه ساله بر حسب شرایط زمانی و برای براق کردن شبکه های ضریح مطهر که در اثر ازدحام زائران در اطراف ضریح مطهر در طول سال دچار تیرگی شده است انجام می شود.

انتهای پیام// ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
السلام علیک یا ثامن الحجج
آخرین اخبار