مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: 85 گروه دامپزشکی بر تامین مواد غذایی و کشتار بهداشتی ذبح دام از سوی هیاتهای مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت خواهند داشت.

نظارت بر کشتار بهداشتی دام در ایام تاسوعا و عاشورابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید روحانی نژاد با بیان اینکه گروههای دامپزشکی در ایام سوگواری سالار شهیدان در سطح تمامی شبکه های دامپزشکی شهرستانهای خراسان رضوی به حالت آماده باش هستند، اظهار کرد: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیاتهای عزاداری و برخی از شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی رعایت مسائل بهداشتی و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: این اقدام با هدف حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام نظیر تب کریمه کنگو با توجه به حضور بسیار زائران و مجاوران صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه عزاداران برای جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی باید از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند، افزود: از خیران و مسئولان هیاتهای مذهبی تقاضا می شود تا گوشت مورد نیاز خود را پیش از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاهها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

روحانی نژاد تصریح کرد: کشتار دام تحت هر شرایطی در خارج از کشتارگاه ممنوع است و هیاتهای مذهبی می توانند برای کشتار نذری خود به کشتارگاههای مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و زائران در مشهد می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را به شماره 37250025 و در شهرستانها به شبکه دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار