مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت, معدن و تجارت بر لزوم بهینه سازی انرژی در صنایع با حرکت به سوی فناوری های نوین و هایتک تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید مهدی میرصالحی در نشست تخصصی بهره وری انرژی در صنایع انرژی گفت: عدم استفاده بهینه از انرژی, از سه بعد اقتصادی, فرهنگی و فنی و تکنولوژی مورد بررسی قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه صنایع در کشور ما بزرگ و سنتی هستند و برای راه اندازی نیاز به انرژی و مصرف سوخت زیادی دارند افزود: باید به سوی ایجاد صنایع و نیروگاه های با فناوری های نوین و تکنولوژی بالا که حجم زیادی نداشته و مصرف سوخت و انرژی آنها کمتر است و راندمان بهتری دارند برویم.

میر صالحی با اشاره به فعالیت های خوب سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در ایران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی, گفت: وزارت صنعت, معدن و تجارت همکاری مناسبی را با این سازمان آغاز نموده و دوره های آموزشی مختلفی با همکاری این سازمان در سراسر ایران برگزار می نماید.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی, 90 درصد مردم جهان در آلودگی هوا زندگی می کنند و این یک خطر جدی است که کره زمین را تهدید می کند.

وی افزود: سالانه 850 میلیون تن گاز گلخانه ای در ایران انتشار می یابد که بخش عمده ای از آن مربوط به نیروگاه ها, 15 درصد مربوط به صنایع, 15 درصد حمل و نقل و مابقی مربوط به ساختمان ها و مصارف سوخت خانگی می باشد.

میر صالحی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور اول دنیادر تولید کربن و CO2 می باشد اظهارداشت: افزایش تولید گازهای گلخانه ای در جهان منجر به افزایش دمای زمین و ذوب شدن یخ های قطبی می شود و ادامه روند تولید کربن به همین منوال, بالا آمدن 2 تا 4.5 متری سطح آبها تا پایان قرن حاضر و آبگرفتگی بسیاری از شهرهای ساحلی و بنادر جهان و تبعات مخرب دیگری را به دنبال خواهد داشت.

در این نشست, رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی نیز هدف از برگزاری این نشست تخصصی و آموزشی را برداشتن گامی در جهت استفاده بهتر از انرژی در تولید برشمرد.

راضیه علیرضایی, با بیان اینکه تولید کنندگان نقش موثری در بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی های زیست محیطی دارند, تاکید کرد: در این راستا باید تجهیزات صنعتی به روز شود تا خسارت کمتری به محیط زیست وارد گردد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار