صدور حکم بازداشت سخنگوی جنبش اسلامی شیخ زکزاکی

در پی غیرقانونی شمردن فعالیت‌های جنبش اسلامی نیجریه، حکم بازداشت سخنگوی این جنبش در کادونا صادر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پالس؛ مقامات دولتی شهر کادونا چندی پیش تمام فعالیت‌های جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی را غیرقانونی اعلام کردند. برخورد قانونی با فعالیت‌های این جنبش از 7 اکتبر (16 مهر) رسما آغاز شد. پس از آن مقامات دولتی کادونا دستور بازداشت "ابراهیم موسی،" سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه، را به دلیل ادامه فعالیت در یک جنبش غیرقانونی صادر کردند.

دستور حکم بازداشت ابراهیم موسی از سوی "ساموئل آروان،" دستیار ویژه فرماندار کادونا در بخش رسانه و تبلیغات، امضا شد.

"آروان" در توضیح این حکم بازداشت اظهار داشت: به موجب قانون، فعالیت در هر نهاد یا جنبش غیرقانونی با 7 سال زندان، پرداخت جریمه نقدی و یا هر دو مواجه می‌شود. ابراهیم موسی ساعاتی پس از غیرقانونی اعلام شدن فعالیت جنبش اسلامی نیجریه، علاوه بر تاکید بر عضویت خود در این جنبش اعلام کرد سخنگوی آن نیز هست.

ساموئل آروان در ادامه گفت: این اقدام وی یک توهین آشکار به قانون و بی‌توجهی به دستورات دولتی محسوب می‌شود. قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد.

این درحالیست که شیخ زکزاکی هنوز به طور غیرقانونی در زندان به سر می‌برد و تلاش‌های گسترده برای مطلع شدن از وضع سلامت وی تاکنون بی‌فایده باقی مانده است. طرفداران شیخ زکزاکی خواستار تفهیم اتهام وی و در صورت لزوم محاکمه عادلانه شیخ شده‌اند. آنها از دولت نیجریه درخواست کردند به بازداشت غیرقانونی و بدون محاکمه شیخ زکزاکی خاتمه دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
حکومت در نیجریه تعطیل است . یک ارتش مزدور با ژنرال های شرور حاکم این کشورهستند .
آخرین اخبار