رشت؛

آمادگی کامل اداره راه و شهرسازی برای تعطیلات پایان هفته

در آستانه تاسوعا وعاشورای حسینی، پنجمین جلسه كمیسیون اجرائی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال 95 برگزار شد.

آمادگی کامل اداره راه و شهرسازی برای تعطیلات پایان هفتهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،مسئول روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان به خبرنگار باشگاه خبر داد: به منظور هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاههای خدمات رسان استان گیلان در ایام  تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات پایان هفته و ایمن سازی محورهای ارتباطی و پیگیری مصوبات جلسه قبل ، پنجمین جلسه كمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان در سال 95 با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای این كمیسیون در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

 شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت ابا عبدا... الحسین و یاران باوفایش  اظهار داشت : با توجه به در پیش داشتن تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلی پایان هفته و تردد زیاد خودرو در جاده ها و محورهای ورودی استان گیلان باید آمادگی کامل داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خودحل معظلات احشام سرگردان را نیازمند فرهنگ سازی عنوان کرد وگفت:باید دراین زمینه از روشهای مختلف اطلاع رسانی بهره گیری کرد و از طریق ساخت فیلم و مستند اطلاع رسانی عمومی صورت پذیرد. 

مدیركل راه و شهرسازی استان گیلان نیز هدف تشكیل جلسه كمیسیون ایمنی راهها را بررسی راهكارهای كاهش تلفات و حوادث جاده ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه ای فراهم كنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده های استان نباشیم.

وی با اشاره به انتقال حوزه راهداری به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: به لحاظ عمر بالای ماشین آلات ،فرسودگی وپرهزینه بودن نگهداری آنها، با چالش جدی مواجه بودیم که با انتقال ماشین آلات به حوزه راهداری، انتظار داریم از سوی استان بودجه بیشتری به نوسازی ناوگان راهداری اختصاص یابد.
در ادامه جلسه مدیر کل پزشکی قانونی استان نیز با ارائه آماری ،روند تصادفات 6 ماهه اول 95 و سال 94  را بررسی نمود وگفت: در 6 ماهه اول سال 95 تعداد 345 نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 334 نفر بود.

وی گفت: در6 ماهه اول سال 95 کاهش بیش از 10 درصدی تصادفات منجر به فوت راکبین موتور سیکلت و کاهش 18 درصدی تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده داشتیم.هم چنین از مجموع 345 نفر فوتی 6 ماهه اول سال 95، 305 نفر از افراد بومی و 40 نفر از افراد غیر بومی استان بوده اند.

لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه راههای كاهش تصادفات جاده ای ، شناسایی نقاط پرتصادف راه ها ،ایمن سازی مدارس حاشیه راهها ،پیگیری در رفع ناهماهنگی در صدور مجوزهای ساخت وساز در حاشیه راهها ، پیگیری ایمن سازی مدارس وآموزش موتور سواران ،ایمن سازی در نقاط پرتگاهی واحشام سرگردان بحث و تبادل نظر گردید.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.