دانش‌آموزان کبودراهنگی با حضور در کتابخانه‌ عمومی شهید اشرفی اصفهانی در مسابقه نقاشی‌ کودکان عاشورایی شرکت کردند.

مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع کودکان عاشورایی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پروین مجیدی کتابدار کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان کودکان عاشورایی، افزود: در این مسابقه که با حضور ده‌ها نفر از دانش‌آموزان برگزار شد، شرکت کنندگان نقاشی‌هایی با موضوع حادثه عاشورا کشیدند.

مجیدی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تشویق کودکان و خردسالان به امر کتاب و کتابخوانی از اهداف برگزاری این مسابقه نقاشی بوده است، اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر و نیز فعالیت‌های تشویقی و تفریحی یکی از ابزارهای مناسب برای تشویق خردسالان به مطالعه و کتابخوانی است.

لیلا پرهیزکاری دیگر کتابدار این کتابخانه نیز با اشاره به برگزاری این مسابقه در روز ملی کودک و تقارن این روز با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) افزود: این تقارن بهترین فرصت بود تا کودکان علاقمند به مفاهیم ارزشی را با دعوت به برگزاری مسابقه نقاشی با فرهنگ بزرگ عاشورایی آشنا کنیم.

پرهیزکاری ادامه داد: هنر نقاشی یکی از ابزارهای کارآمد در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جدید است و همه ما باید از ابزارهای مختلف برای انتقال فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به نسل امروز استفاده کنیم چراکه این امر در شکل‌گیری روحیه ارزشی در کودکانمان تاثیر فراوانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در پایان این مسابقه که به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی ویژه گروه سنی 7 -12 برگزار شد به بهترین نقاشی‌ها، جایزه‌ای از طرف کتابخانه به رسم یادبود تقدیم شد.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.