استاندار آذربایحان شرقی گفت: اتوبوس های سلامت در کل شهرستان های استان فعال شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در مراسم افتتاح فعالیت اتوبوس سلامت در سطح ادارات استان با بیان اینکه نیروی انسانی سالم یکی از ضروریات جامعه است، گفت: استقرار این اتوبوس ها در سطح شهر کار بسیار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه شهرها مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: حضور این اتوبوس ها در محلات به خصوص در مناطق کمتر برخوردار جهت سنجش سلامت مردم محروم و کسانی که فرهنک مراجعه به پزشک را ندارند، بسیار مفید و موثر است.

جبارزاده اظهار کرد: کاری که شروع شده بسیار ارزشمند است و ضروری است تمام اطلاعات و نتایج فعالیت این اتوبوس ها به طور دقیق جمع آوری و به مدیریت ارشد استان جهت برنامه ریزی های کلان در راستای سلامت شهروندان ارائه شود.

وی با اشاره به اقدام بسیار ارزنده بیمارستان بهبود تبریز در خصوص غربالگری 140 هزار نفر از زنان استان در خصوص سرطان سینه گفت: با توجه به کار بسیار ارزنده این بیمارستان متاسفانه آمار و گزارشات دقیقی از این غربالگری وجود ندارد و این موضوع در اتوبوس های سلامت مورد غفلت قرار نگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با اطلاعات دقیقی که در خصوص فشار و قند خون و اضافه وزن شهروندان که توسط این اتوبوس ها به دست می آید، خواهیم توانست نسبت به سلامت شهروندان برنامه ریزی های کلان در جهت پیشگیری از بیماری ها در سطح استان انجام دهیم.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد نسبت به تشویق و ترغیب مردم جهت مراجعه به اتوبوس های سلامت اقدام کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.