افتتاحیه سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی درگفتمان فرهنگی ایران» با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس‌علی‌ فقیه خراسانی؛ دبیر اجرایی سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی درگفتمان فرهنگی ایران» با اشاره به ضرورت برگزاری این نشست‌ها که با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت: فرهنگ رکن اساسی تحقق آرمان‌های جامعه است و نظام فرهنگی در هر جامعه‌ای بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی آن ارجحیت دارد.  
 
وی افزود: سال ۱۳۹۵ بنا بر فرموده مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، از این رو شایسته است تا سهم نظام فرهنگی جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی و برای رسیدن به این آرمان گفتمان سازی فرهنگی شود.
 
دبیر اجرایی سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی درگفتمان فرهنگی ایران» درباره نخستین نشست گفت: نشست افتتاحیه با حضور دکتر سیدعباس صالحی؛ معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و دکتر غلامرضا غفاری؛ رئیس دانشکده علوم اجتماعی برگزار خواهد شد. همچنین در ادامه این جلسه دکتر حسین راغفر و دکتر ناصر فکوهی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.  
 
فقیه خراسانی از برگزاری هفت نشست با موضوع نقش فرهنگ و اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این سلسله نشست‌ها در هفت جلسه تا پایان سال جاری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. تلاش خواهد شد تا در این نشست‌ها از خبرگان حوزه فرهنگ و اقتصاد برای سخنرانی دعوت به عمل آید.  
 
بر اساس این گزارش، نشست افتتاحیه از سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی درگفتمان فرهنگی ایران» روز 27 مهرماه از ساعت 9 تا 12 در تالار گفت‌و‌گو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن  9-88994337 تماس حاصل نمایند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار