به باور تحلیلگران، بهای نفت در ماه‌های آینده بیش از این افزایش نخواهد یافت و ثابت می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی؛ تصمیم اوپک در خصوص کاهش حجم تولید نفت موجب افزایش بهای طلای سیاه شد. به‌گونه‌ای که بهای نفت برنت دریای شمال در این بازه زمانی به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسید. این در حالی است که به باور تحلیلگران حوزه انرژی روند افزایشی بهای نفت متوقف می‌شود و در ماه‌های آینده بیش از این افزایش نخواهد یافت.

پس از توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت مبنی بر کاهش تولید 700 هزار بشکه نفت در روز، بهای نفت خام 11 درصد رشد داشت. در نشست سالانه اوپک که قرار است 30 نوامبر در وین برگزار شود، جزئیات تکمیلی درباره این توافق مطرح خواهد شد. این در حالی است که ناظران بازار نسبت به افزایش بیشتر بهای نفت مردد هستند. به عقیده آن‌ها، بازار نفت همچنان ضعیف است و این به دلیل فروش مازاد بر تقاضای نفت در جهان است. بنابراین میزان ذخایر نفت افزایش یافته و دلیلی بر خرید نفت گران باقی نمی‌ماند. این روند می‌تواند موجب توقف رشد بهای نفت و ثابت ماندن آن شود.

تام کلازا، رئیس بخش تحلیل بهای انرژی می‌گوید: گمان من این است که ماه‌عسل اوپک تا مدت‌زمان کوتاهی ادامه دارد و پس از مدتی بهای نفت ثابت خواهد ماند. بهای نفت خام آمریکا تا 54 دلار و 50 سنت افزایش می‌یابد و بیشتر از آن امکان‌پذیر نیست. با برگزاری نشست 30 نوامبر به‌احتمال‌زیاد بهای نفت بین 50 تا 55 دلار در نوسان باشد.

به باور کارشناسان، بهای جهانی نفت در صورتی روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد که از حجم ذخایر آمریکا کاسته شود. در این صورت می‌توان نسبت به رشد بهای نفت امیدوار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار