گزارش‌ها نشان می‌دهد دولت آلمان برنامه محدود کردن پرداخت تسهیلات رفاه اجتماعی به مهاجران با تابعیت اروپایی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، بر اساس گزارش‌ها، شهروندان اروپایی که به آلمان مهاجرت می‌کنند تا 5 سال از امکانات تامین اجتماعی از سوی دولت این کشور محروم خواهند بود. یکی از روزنامه‌های آلمانی به نام "گروه رسانه‌های فانک" اعلام کرد پیش‌نویس این قانون هفته آینده در کابینه دولت بررسی خواهد شد.

سال گذشته، دادگاه اجتماعی فدرال آلمان اعلام کرده بود مهاجران با تابعیت اروپایی پس از 6 ماه اقامت در این کشور می‌توانند از امکانات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

تازه‌ترین گزارش آژانس کار فدرال آلمان نشان می‌دهد 440 هزار نفر از مهاجران اروپایی به آلمان، از امکانات رفاه اجتماعی استفاده کرده اند. بسیاری از این افراد بی‌کار نبوده اند؛ اما درآمد اندکی داشته اند.

بر اساس این پیش‌نویس قانون، هزینه‌های رفاه اجتماعی تنها به آن دسته از مهاجرین اروپایی پرداخت خواهد شد که دستکم به مدت 5 سال ساکن آلمان بوده باشند و در وضع "باثباتی" به سر ببرند.

مقامات آلمان اعلام کرده اند پرداخت هزینه‌های رفاه اجتماعی همواره مشروط بر توانایی اقتصادی دولت این کشور بوده است.

"گرد لندزبرگ" – مدیر اجرایی شهرهای فدرال آلمان – گفت این قانون باید هرچه سریعتر به مرحله اجرا درآید. وی معقتد است وضع کنونی آلمان می‌تواند مهاجران بیشتری را به سوی این کشور سوق دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار