پنتاگون خبر داد:

ده‌ها سرباز افغان که برای آموزش فنون نظامی به آمریکا سفر کرده بودند، ناپدید شدند

مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند 44 سرباز افغان پس از سفر به آمریکا به منظور تعلیم فنون نظامی ناپدید شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند در 2 سال اخیر، 44 سرباز افغان که به منظور آموزش نظامی به آمریکا سفر کرده بودند، مفقود شده اند. به نظر می‌رسد این سربازها زندگی و کار غیرقانونی در آمریکا را به بازگشتن به کشورشان ترجیح داده اند.

با این‌که شمار این سربازان به نسبت اندک است، این مفقودی‌ها پرسش‌هایی را درباره امنیت و روش‌های انتخاب این افراد برای ورود به آمریکا مطرح کرده است. از سال 2007 میلادی، 2200 سرباز افغان در آمریکا تعلیم‌های نظامی دیده اند.

همچنین، این مسئله برای دولت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – نیز خبر خوشی نخواهد بود. دولت آمریکا برای نجات خود از جنگ 15 ساله در افغانستان، مبالغ هنگفتی را برای آموزش دادن نیروهای افغان هزینه کرده است. افشای این اطلاعات می‌تواند دستاویز مناسبی برای دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – باشد. ترامپ پیش از این اوباما را متهم کرده بود در انتخاب مهاجران از کشورهای مسلمان کوتاهی کرده است. ترامپ همچنین تعهد کرد در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا، موضع سختگیرانه‌تری را درباره مهاجران اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا توضیح داد پیشینه سربازان افغان که برای آموزش دیدن نظامی به آمریکا می‌روند، به طوری بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود این افراد عضو گروه‌های شبه‌نظامی نیستند و جرائمی مبنی بر نقض حقوق بشر را در کارنامه خود نداشته باشند.

یکی از مقامات امنیتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت نشانی از سربازان فراری افغان در دست نیست. وی افزود با این‌حال، این افراد خطری را متوجه آمریکا نخواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار