دو مقام ارشد دفاعی آمریکا از اعزام دو فروند رزم ناو مجهز به سامانه ضدموشکی به تنگه باب المندب در سواحل یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فاکس نیوز، دو روز پس از هدف قرار گرفتن ناو متجاوز اماراتی در سواحل یمن، وزارت دفاع آمریکا از اعزام 2 فروند ناو جنگی مسلح به موشک و سامانه پدافندی ضدموشک به تنگه باب‌المندب خبر داد.

امروز دو مقام دفاعی ارشد آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند دو فروند رزم ناو مدرن و مسلح آمریکایی به باب‌المندب اعزام شده‌اند؛ این تنگه فوق ‌راهبردی که در آب‌های جنوبی یمن واقع شده، دریای سرخ را به خلیج عدن وصل می‌کند.

این دو افزودند: کشتی‌های آمریکایی که «یواس‌اس مانسون» و «یواس‌اس نیتز» نام دارند، به موشک‌های کروز تام‌هاوک، موشک‌های پدافندی هارپون و توپ‌های دارای نواخت بالا مشهور به سامانه فالانکس مجهز هستند.

یکی از این دو مقام در توضیح علت روانه شدن این دو ناو به آب‌های جنوبی یمن گفت: این یک نمایش قدرت است.

وی در ادامه تصریح کرد اعزام رزم ناو به منطقه، این پیام را می‌رساند که هدف اصلی نیروی دریایی آمریکا عبارت است از تضمین ادامه ناوبری در این تنگه و آب‌های مجاور.

رزمندگان انصارالله یمن روز شنبه در ساحل «مخا»، کشتی جنگی تندروی HSV2 اماراتی‌ها را که از آمریکا اجازه کرده بودند، با یک فروند موشک هدایت‌شونده منهدم کردند؛ پس از این واقعه، دیگر کشتی‌های جنگی ائتلاف تحت رهبری عربستان، تنگه استراتژیک باب المندب را ترک کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
یمن زنده باد عربستان مرده باد
Germany
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
امریکا هم مرده باد
آخرین اخبار