یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: سیاهپوستان همچنان از هیچ جایگاهی در سینما و تلویزیون انگلیس برخوردار نیستند.

گاردین: تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان در صنعت فیلمسازی انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، نتایج یک مطالعه در موسسه «بریتیش فیلم» انگلیس نشان می دهد، در شصت درصد از فیلم‌هایی که در انگلیس ساخته می شود، هیچ شخصیت سیاه پوستی وجود ندارد و به گفته یک بازیگر معروف، سیاه پوستان از تاریخ انگلیس حذف شده اند.

بررسی های اخیر نشان می دهد در شصت درصد از فیلم هایی که در ده سال اخیر در انگلیس ساخته شده‌اند، شخصیت سیاه پوستی به چشم نمی خورد و فقط در سیزده درصد از فیلم‌ها، شخصت اصلی به یک سیاهپوست داده شده است. نتایج بررسی بر روی هزار و صد و هفتاد و دو فیلم نشان می دهد فقط پانزده بازیگر که پنج نفر از آنان زن بوده‌اند، در یک دهه گذشته بیش از یک بار نقشی تاثیر گذار در فیلم ها را بازی کرده اند. بیش از نیمی از نقش های تاثیر گذار در فیلم ها تنها در چهل و هفت فیلم بوده که معمولا موضوع این فیلم‌ها نیز برده‌داری، نژاد‌پرستی، استعمارگری، جرم و جنایت و یا گروه‌های تبهکاری بوده است. 

«دیوید اویلوو،» بازیگر انگلیسی نیجریه‌ای تبار، در سخنانی در جشنواره فیلم لندن، اظهار داشت: مردم سیاهپوست از تاریخ انگلیس حذف شده‌اند و در پرده سینما نیز اثری از آنان نیست. وی که مانند برخی دیگر از بازیگران سیاهپوست، به تازگی مجبور به مهاجرت به آمریکا شده است در گلایه از همکاران خود گفت احساس من این بود که تنها مانده‌ام. از این فرار استعدادها جلوگیری کنید. باید ساخت بومی افراد تصمیم گیر تغییر یابد.

اظهارات این بازیگر سیاهپوست بارها از سوی دیگر همتایان وی درباره بی‌توجهی به سیاهپوستان در سینما و تلویزیون انگلیس و لزوم تغییر در تدوین سیاست‌ها و گرو‌ه‌های تصمیم‌گیرنده بیان شده است. این در حالی است که ماه فوریه نیز حذف تنها بازیگر سیاهپوست از فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار بحث‌های زیادی را برانگیخت و درخواست شد نظام رأی‌گیری برای انتخاب بهترین‌ها تغییر اساسی پیدا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار