با حضور رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی ، مراسم سینه زنی و دسته عزاداری 600 نفری دانش آموزان منطقه مرحمت آباد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ این تجمع بزرگ دانش آموزی که با هدف ارتقای باورهای دینی، مشارکت فعال و علاقه مندانه، خود باوری، حس مسئولیت، اعتماد به نفس ، ترویج و نهادینه کردن فلسفه نهضت عاشورا و افزایش بصیرت حسینی و الگوگرفتن از حضرت قاسم بن حسن(ع) نوجوان شهید 13 ساله دشت کربلا به ترویج فرهنگ سرخ حسینی و امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین پیام عاشورا به جهانیان بود برگزار شد با حرکت در قالب هیات عزاداری و سینه زنی در مسیر های تعیین شده و عزاداری متمرکز در مسجد جامع شهر چهاربرج و برپایی سفره احسان همراه بود.

در این مراسم عاشورایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر چهاربرج حجت الاسلام والمسلمین آذر پندار ضمن قدر دانی از مسئولین آموزش و پرورش منطقه به تشریح شخصیت والای حضرت قاسم بن حسن(ع) و حضرت علی اکبر(ع) پرداختند و دانش آموزان را به الگو قرار دادن شهیدان کربلا تشویق نمودند تا به واسطه آن یک جوان سالم و یک فرزند خوب برای پدر و مادر و منشا خیر و برکت برای جامعه و منطقه باشند.

لازم به ذکر است؛ این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر چهاربرج و صرف ناهار خاتمه یافت.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.