از جمله کاربردهای نانو، استفاده از این فناوری در صنعت ساخت‌ساز است.

كاربرد تكنولوژی نانو در صنعت ساختمان
رستم یوسفی، کارشناس ارشد سازه و مدیر پروژه طرح خانه‌ نانویی، عرضه شده در غرفه‌ کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساخت‌ساز در نهمین نمایشگاه فناوری نانو، در گفت‌گو با حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، گفت: هدف از این پروژه آشنایی مردم با کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساخت‌و ساز است.

وی گفت: در این غرفه، بیش از ۳۰ محصول تولیدی ۱۹کشور دنیا، که همه‌ آنها گواهینامه‌ نانو مقیاس ستاد فناوری نانو و تاییدیه‌های  لازم را از سازمان‌های مربوطه، دریافت کرده‌اند.

یوسفی عنوان کرد: فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز محصولات متنوعی دارد، مثلا در مورد شیشه‌های ساختمان، انواع مختلفی از محصولات، مانند: شیشه‌های کنترل کننده‌ انرژی، فتوکرومیک، الکتروکرومیک، آنتی یوی، سلف کرینینک، ایزی کرینیک را شامل می‌شوند.

وی افزود: در حوزه‌ رنگ، محصولات مختلفی مانند رنگ‌های ضد سایش، که سبب مقاومت بالایی داشته، توسط یک سری شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند.

این کارشناس ارشد سازه، گفت: در حوزه‌ سنگ، کاشی و سرامیک، با استفاده از فناوری نانو، مقاومت آنها بهبود یافته و برخی از آنها نیز، خاصیت ضد لک دارند.

وی پیرامون استفاده از فناوری نانو در صنعت نساجی، اظهار داشت: با استفاده از فناوری نانو، امکان تولید منسوجات خانگی، همچون کاذب، ملحفه‌ی و ورش آنتی باکتریال، استفاده است.

یوسفی گف: در صنعت ساخت‌و ساز، از فناوری نانولوله در ساخت لوله و ‌پروفیل upvc، نیز تولید و طرح آن را برای تولید انبوه در نمایشگاه ارائه داده‌ایم و خوش‌بختانه در حال حاضر حمایت گسترده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار