معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن کرمانشاه چالش "ریل" ندارد و فقط باید منابع مالی آن تامین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مسعود نصر آزادانی در بازدید از ایستگاه راه آهن کرمانشاه اظهار کرد: راه آهن کرمانشاه این ظرفیت را دارد که تا آخر سال و یا بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد، اما نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی ادامه داد: اگر تمام 140 تا 150 میلیارد تومانی که قول داده شده برای این پروژه جذب شود و مسئولین استان کرمانشاه هم از محل ماده 180 کمک کنند، این پروژه بعد از گذشت 14 سال از عمرش به نتیجه خواهد رسید.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه آهن کرمانشاه را 300 میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی از آن مربوط به ریل است که حدود 10 تا 12 هزار تن ریل مورد نیاز است.

به گفته این مسئول، با توجه به اینکه مقرر شده 150 هزار تن ریل هندی برای کل کشور تامین شود، دیگر چالش ریل برای راه آهن کرمانشاه نخواهیم داشت و فقط باید منابع مورد نیاز تخصیص پیدا کند.


وی بیان کرد: به علاوه راه آهن کرمانشاه چون در مسیر ترانزیتی است، در اولویت بیشتری قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور   با بیان اینکه در سال‌های گذشته هم قول‌هایی برای تکمیل راه آهن کرمانشاه داده شد اما اجرایی نشد، تصریح کرد: امیدواریم قولی که امسال برای تخصیص اعتبار داده شد، این بار اجرایی شود.

نصرآزادانی با اشاره به اینکه راه آهن کرمانشاه این ظرفیت را دارد که ظرف سال آینده به اسلام آبادغرب هم برسد، عنوان کرد: از آن به بعد اگر ایلام هم خواست اتصال را با ایلام برقرار می‌کنیم.

وی سپس به وضعیت ایستگاه "فیروزان" نیز اشاره و یادآوری کرد: این ایستگاه نزدیک به 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در پاییز افتتاح خواهد شد که افتتاح آن هم بخشی از پروژه را پیش می‌برد و هم امید را در دل دولت ایجاد می‌کند که منابع لازم برای ادامه راه آهن را تخصیص دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.