معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت :افكار غيرتوسعه گرای برخی مديران به كرمانشاه لطمه زده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  و به نقل از واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری  معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداري گفت: مديران تلاشگر و خوشفكر در كرمانشاه كم شمار نيستند ولي متأسفانه طي اين سال ها افكار غيركارشناسي و غيرتوسعه گراي برخي مدیران صدمات بسياري به حوزه هاي مختلف وارد كرده و روند توسعه كرمانشاه را كند نموده است.            
مهندس رضا رحیمی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصي اقتصادی استان اظهار داشت: بازرگانی و خدمات از محورهاي اصلي توسعه كرمانشاه محسوب مي شود و برنامه ها و طرح هاي اين حوزه با دقت توسط مديريت ارشد استان دنبال مي شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری يكي از مشكلات حوزه تجارت را ناكافي بودن نیروی انسانی توانمند در بخش دولتی و خصوصی دانست و گفت:  كشور از قوانین خوبی در حوزه تجارت و بازرگاني برخوردار است ولي متأسفانه برخي مديران در زمينه بهره گیری از اين قوانين در جهت ايجاد رونق تجاري ناتوان هستند.
این مدیر ارشد اقتصادی عنوان کرد: برخي استان ها با استفاده از همین قوانین موجود به بهبود فضاي كسب و كار و افزايش اشتغال كمك كرده اند ولی ما همچنان با نرخ بالاي بيكاري روبرو هستيم و اين تأسف برنگيز است.
وی اظهار داشت: مديران تلاشگر و خوشفكر در كرمانشاه كم شمار نيستند ولي متأسفانه طي اين سال ها افكار غيركاربردي و غيرتوسعه گراي برخي، صدمات بسياري به حوزه صادرات وارد كرده و تا این افکار اصلاح نشود شاهد بهبود چشمگيري در حوزه صادرات نخواهیم بود.
مهندس رحيمي  در دنباله سخنانش كشور را در يك شرايط جنگ نابرابر اقتصادي دانست و در ادامه اظهار داشت: در دوران جنگ تحميلي جوانان ايراني با جانفشاني و از خودگذشتي توانستند در عرصه هاي مختلف پيروزي هاي بسياري را نصيب كشور كنند ولي هم اكنون كه ما با يك جنگ تمام عيار، همه جانبه و نابرابر اقتصادي روبرو هستيم برخي حاضر به گذشتن از منافع زودگذر خويش و تلاش جهادي براي توسعه كشور نيستند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري همچنين توسعه خدمات الكترونيك را موجب تسهيل در فرايند تجاري دانست و گفت: با گسترش خدمات الكترونيك مي توان كار اداري يك هفته اي را در 2 ساعت انجام داد. همچنين سرویس ها و خدمات الکترونیک می تواند فضای کسب و کار را بهبود ببخشد.
معاون استاندار همچنين دستیابی به بازارهای جدید را یکی از راهبردهاي اصلي در حوزه سیاست های بازرگانی  برشمرد و خاطرنشان كرد: عراق تنها بازار هدف براي صادرات كالاهاي كرمانشاهي نيست و بايد به دنبال بازارهاي جديد در منطقه و بقيه نقاط دنيا باشيم.
اين مدير ارشد اقتصادي سپس به تشريح سياست هاي استان در حوزه ريلي پرداخت و گفت: در اين عرصه مديريت ارشد استان به دنبال اتصال راه آهن غرب به مرز خسروي است. همچنين اجراي طرح راه آهن شمال غرب كشور به جنوب غرب كه از كرمانشاه مي گذرد را نيز با جديت دنبال مي كند.
وي همچنين توسعه فرودگاه بين المللي كرمانشاه و راه اندازي فرودگاه قصرشيرين را از جمله اهداف حوزه حمل و نقل هوايي استان دانست.
ساختمان گمرك كرمانشاه به خارج از شهر منتقل مي شود
مهندس رضا رحيمي قرار گرفتن ساختمان گمركات در بافت قديمي و مركزي شهر را يك معضل جدي در امر خدمات رساني دانست و گفت: ساختمان مركزي گمرك در يكي از شلوغ ترين جاهاي شهر قرار دارد كه اين موضوع روند خدمات رساني مطلوب را دچار اختلال كرده و بايد برنامه انتقال اين مجموعه به خارج از شهر هر چه زودتر اجرايي شود.
معاون استاندار با اشاره به اينكه تنها شهرك مشاغل کرمانشاه در چند دهه قبل احداث شده در ادامه افزود: طي اين سال ها نتوانسته ايم يك شهرك مشاغل جديد ايجاد كنيم كه اين تأسف برانگيز است و در همين راستا ایجاد يك شهرک مشاغل بزرگ از جمله اهداف مديريت ارشد استان در اين حوزه مي باشد.
اين مدير ارشد اقتصادي همچنين از توسعه فروشگاه هاي بزرگ در سطح استان حمايت كرد و گفت: ايجاد فروشگاه هاي بزرگ مي تواند به عرضه بهتر كالا كمك كرده و قیمت كالاهاي عرضه شده را نيز كاهش دهد و اين موضوع به سود شهروندان است.
این نشست به تشریح عملکرد کمیته های ذیل کارگروه تخصصی در تدوین برنامه ششم توسعه اختصاص داشت و در همین راستا برنامه های حوزه بازرگاني و خدمات ارایه گردید و مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.