تاکنون 4.6 درصد خانواده های این استان به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند

ثبت نام اینترنتی 4.6 درصد خانوارهای خراسان رضوی در سرشماری

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: از دو میلیون و 75 هزار خانوار این استان 95 هزار و 771 خانوار به صورت اینترنتی در این سرشماری ثبت نام کرده اند.

مجید نعیمی، وضعیت ثبت نام خانواده های این استان در سرشماری را نامطلوب خواند و اظهار کرد: استان بوشهر با ثبت نام 23.5 درصد، سمنان با 21.9 درصد و یزد با 10.4 درصد رتبه های اول تا سوم کشور در ثبت نام اینترنتی این سرشماری را دارند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی از این نظر در رتبه 25 کشور قرار گرفته است، گفت: 54 هزار و 147 خانوار ثبت نام کننده در این استان مربوط به شهرستان مشهد بوده اند که معادل 4.9 درصد جمعیت شهرستان است که از این نظر مشهد رتبه هشتم استان را دارد.

نعیمی افزود: در میان شهرستان های خراسان رضوی، بجستان با 9.9 درصد، گناباد با 6.9 درصد، جغتای با 6.4 درصد و قوچان با 6 درصد رتبه های اول تا چهارم استان در ثبت نام اینترنتی سرشماری را دارند.

وی با اشاره به مرحله نخست قرعه کشی جوایز 10 میلیون ریالی برای شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی اظهار کرد: در این مرحله 50 نفر مشخص شدند که از این تعداد سه نفر از شهرهای کاشمر، نیشابور و مشهد بودند.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری در برنامه ریزی های کشور و استان اظهار کرد: بر خلاف برخی شایعات در این سرشماری هیچ اطلاعاتی از دارایی ها، املاک و مستغلات مردم دریافت نمی شود.

نعیمی آدرس سامانه اینترنتی سرشماری راhttp://www.sarshomari95.ir/ اعلام کرد و گفت: علاوه بر این مردم استان می توانند با مراجعه به پرتال سازمان برنامه و بودجه استان و معاونت آمار و اطلاعات پنجره مربوط به سرشماری را باز و از این طریق در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه آموزش ماموران آمارگیر برای اجرای بخش عملیاتی سرشماری در حال انجام است، افزود: آمار گیری از طریق مراجعه حضوری به صورت آزمایشی روز شنبه 17 مهرماه از ساعت 8 تا 12 در برخی مناطق و محدوده ها انجام می شود و ماموران به برخی منازل مراجعه می کنند.

وی اظهار کرد: این ماموران با لباس مشخص و دارای آرم سرشماری و مدرک شناسایی معتبر هستند و وارد منزل نمی شوند.

نعیمی از مردم خواست مراقب سوء استفاده کنندگان در این زمینه باشند.

انتهای پیام// ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.