فصل نخست عملیات پاکسازی و حفاظت از آبراهه های باغ پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد آبراهه ها را بهترین نشانه های پردیس شاهی عنوان کرد و افزود: باغ شاهی یا همان پردیس شاهی در کنار مجموعه جهانی پاسارگاد ثبت جهانی شده از این رو می توان با بررسی آبراهه ها، اکتشافات جدیدی در این حوزه به دست آورد.
حمید فدایی افزود:در این طرح که تا پایان آذرماه ادامه دارد، علاوه بر شناسایی آبراهه ها ،مستندنگاری دقیقی در این زمینه انجام و با پایش مناسب طرحی برای حفاظت ساختاری این بخش آسیب دیده ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قسمت های عمده ای از آبراهه های باغ در زیر زمین قرار دارد، افزود: بر اساس اطلاعات در حال حاضر کمتر از 200 متر از این آبراهه ها برروی سطح زمین  شناسایی شده و مابقی هنوز شناسایی نشده است.
فدایی با اشاره به اینکه ثبت جهانی باغ پاسارگاد در واقع مفهومی از معرفی باغ ایرانی بوده ،گفت: در حال حاضر قسمت های اندکی از باغ پاسارگاد را می توان دید که به طور حتم دست یافتن به اطلاعات بیشتر از نحوه ساخت و وجود پوشش گیاهی آن نیازمند فعالیت های باستان شناسی در محل است از این رو طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و پروژه همکاری با هیات باستان شناسی فرانسوی این موضوع مورد بررسی دقیق تری قرار می گیرد.
مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد افزود: اطلاعات درخصوص این باغ باستانی بسیار اندک است و باید تمامی ابعاد از جمله نوع درختان، این محوطه باستان شناسی مورد بررسی قرار گیرد تا به شناخت از این محوطه کمک کند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.