مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از نوبت‌دهی به اهداکنندگان خون استان در طول ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بابک رضازاده افزود: به دلیل اینکه در برخی ایام با ترافیک اهدای خون مواجه شده و در برخی روزها با کمبود اهدا مواجه ایم طرح نوبت‌دهی اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس نظر علما نذر خون با خون دهی هیچ ایراد شرعی ندارد و فردی که نذر اهدای خون در روز تاسوعا و عاشورا دارد می‌تواند در روزهای دیگر نیز مراجعه کند.

مدیرکل انتقال خون استان با یادآوری رتبه ممتاز استان در طرح نوبت‌دهی طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته هزار و ۲۳۰ نفر در طرح نوبت‌دهی ثبت‌نام کردند و از این تعداد هزار و ۲۱۰ نفر نیز خون اهدا کردند.

رضازاده با تأکید به ضرورت همکاری رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی طرح نوبت‌دهی به خون‌گیری ادامه داد: به ویژه انتظار می‌رود در ایام محرم این مهم موردتوجه قرار گیرد.

وی آمار اهدای خون در استان اردبیل را برخوردار از روند افزایشی دانست و تأکید کرد: آمار اهدای خون از ۱۷ هزار و ۲۴ مورد در نیمه نخست سال گذشته به ۱۷ هزار و ۴۹۷ مورد در سال جاری رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی خون‌گیری در بین بانوان افزود: در شش‌ماهه نخست سال فقط ۷۸۸ نفر از بانوان استان برای خون‌گیری مراجعه داشتند که رقم اندکی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.