شهردار اردبیل گفت: مجموعه شهرداری اردبیل همگام با عزاداران حسینی تمهیدات ویژه‌ای برای دهه اول محرم و عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا اندیشیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان افزود: مجموعه شهرداری طبق روال گذشته همزمان با فرا رسيدن این ايام و همگام با عزاداران حسینی نيروهای خدماتی و اجرایی خود را برای خدمت رسانی به مردم آماده كرده است.

وی بیان کرد: شهرداری اردبیل تلاش خود را جهت همکاری هرچه بیشتر با مساجد، هیئت های عزاداری و سینه زنی به کار می بندد تا محرم و صفر امسال هرچه باشکوه تر برگزار گردد و مبلغان دینی بتوانند رسالت خود را به بهترین شکل به انجام برسانند.

شهردار اردبیل همچنین اذعان داشت: آماده سازی فضای عمومی شهر با استفاده از پرچم ها و بنرهایی با موضوع عاشورا، و همچنین پیام های فرهنگی و شهروندی متناسب با این ایام در معابر عمومی در دستور کار بوده که عمده این اقدامات انجام گرفته است و اقدامات بیشتر همچنان ادامه دارد.

راه اندازی و ساماندهی ایستگاه های صلواتی توسط شهرداری اردبیل

شهردار اردبیل، از راه اندازی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر توسط شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: امسال ایستگاه های صلواتی درسطح شهر راه اندازی شده است که ایستگاه صلواتی واقع در بازار به همت شهرداری منطقه یک از اول تا دهم محرم الحرام از عزاداران و دسته جات حسینی پذیرایی می کند و ایستگاه صلواتی واقع در چهارراه امام روز تاسوعا و عاشورا پذیرای دسته جات و عزاداران حسینی است.

لطف اللهیان همچنین عنوان کرد: ساماندهی ایستگاه های صلواتی مردمی نیز بر عهده شهرداری اردبیل بوده که سعی شده با توجه به موقعیت محل انجام گیرد.

وی در راستای فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در امر نذورات در این ایام افزود: طراحی و نصب بنرهایی با مضمون تشویق شهروندان و عزاداران حسینی به عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف و پرهیز از رها کردن ظروف نذورات در معابر و جوی ها از دیگر اقدامات شهرداری اردبیل است و در این راستا شهرداری اردبیل با مشارکت سازمان های مردم نهاد اقدام به توزیع کیسه های مخصوص جمع آوری زباله در بین عزاداران و همکاری در تنظیف معابر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی می کند.

استقرار آتش نشانی در سطح شهر در ایام تاسوعا و عاشورا

شهردار اردبیل گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کلیه ایستگاه آتش‌نشانی در حالت آماده باش هستند ضمن اینکه تعدادی از آتش‌نشانان در قالب گروه‌های چند نفره و به شکل استقرار خودرویی در محل های شلوغ مستقر می شوند.

به گفته لطف اللهیان استقرار آتش نشانان در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعات اولیه صبح آغاز شده و تا پایان عزاداری‌ها ادامه می یابد.

وی از شهروندان خواست همکاری‌های لازم را با آتش نشانان داشته باشند و در صورت بروز هر نوع حادثه ضمن حفظ خونسردی خود یا به ماموران مستقر مراجعه کرده یا با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.