مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: پنج باب کتابخانه عمومی تا پایان سال جاری در مناطق شهری و روستایی استان افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رباب عزیزخانی افزود: ساخت و تجهیز سه باب کتابخانه عمومی در شش ماهه اول سال جاری توسط خیرین فرهنگ دوست استان انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر با وجود 58 کتابخانه عمومی نهادی و 10 کتابخانه عمومی مشارکتی ، سرانه فضای کتابخانه ای در استان سه متر مربع برای هر 100 نفر باسواد و سرانه عضویت نیز پنج درصد جمعیت باسواد است.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل توجه ناکافی شهرداران به قانون پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری را موجب بروز مشکلات فراوان برای کتابخانه های عمومی دانست و تصریح کرد: پرداخت کامل و به موقع این سهم موجب افزایش کمی و کیفی خدمات و برنامه های کتابخانه ای و بهره مندی بیشنر شهروندان از برنامه های فرهنگی خواهد شد.

عزیزخانی با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل را از جمله مهم ترین اولویت های حوزه فرهنگ استان است، خاطر نشان کرد: موقعیت، سازه و کاربری این سالن به حدی ممتاز است که موجب خواهد شد استان اردبیل در برگزاری هر چه بهتر آئین ها جهش قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم از مسوولان انتظار دارند با رفع موانع موجود قدم های بیشتری برای توسعه فرهنگی شهرها و روستاها برداشته شود.

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های هفته کتاب، کتابداران و کتابخانه های عمومی از 24 تا 30 آبان در استان خبر داد و افزود: برگزاری آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، برگزاری دومین مسابقه کشوری هایکو کتاب و برگزاری ورک شاپ با موضوع کتاب از جمله برنامه های در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.