امسال بدلیل کم‌باری سیب ، تولید سیب در آذربایجان غربی کاهش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک میلیون هکتار از کل اراضی موجود در استان قابل کشت است ، گفت : بیشترین محصولات کشاورزی استان شامل چغندر ‌قند ، عسل ، سیب و انگور است و این استان در بیشتر محصولات کشاورزی رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

اسمعیل کریم‌زاده افزود : استان آذربایجان غربی در تولید چغندر‌ قند جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده است و سالانه حدود 5/1 میلیون تن چغندر‌ قند در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

وی با اشاره به محصول چغندر ‌قند استان ، اضافه کرد : متوسط تولید چغندر‌ قند در کشور 53 تن در هکتار و در استان آذربایجان غربی 63 تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در تولید سیب نیز رتبه یک کشوری را دارد ، خاطر نشان کرد : متوسط تولید سیب در استان 23 تن است.

کریم‌زاده با بیان اینکه سرمازدگی بخشی از باغات سیب در آذربایجان غربی موجب کم باری این محصول شده ، اظهار داشت : امسال شاهد کاهش تولید سیب در استان هستیم.

وی تصریح کرد : شهرهای ارومیه ، سلماس ، مهاباد ، اشنویه ، نقده و میاندوآب دارای بیشترین باغات سیب در استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان در تولید عسل هم جایگاه اول را در کشور به خود اختصاص داده است ، گفت : سالانه در استان حدود 20 هزار تن عسل تولید می‌شود.

کریم‌زاده تعداد کندوی سنتی و مدرن استان را حدود یک میلیون عنوان و تصریح کرد : استفاده نکردن از شکر و داشتن تنوع گیاهی مناسب از مهمترین ویژگی‌های تولید عسل با کیفیت و مطلوب در این منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، تولید ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.