با وجود ممانعت‌های نیروهای آل خلیفه از سوگواری مردم بحرین، هزاران نفر مراسم عزاداری حسینی (ع) را برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه العهد، با وجود محدویت‌های شدیدی که از سوی آل خلیفه اعمال می‌شود و محاصره منطقه دراز و سخت‌گیری‌ در ورود به این منطقه، هزاران نفر از مردم بحرین به شکلی گسترده با برافراشتن پرچم‌های عاشورایی در میدان "فداء" و در مقابل منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعیان این کشور در منطقه دراز مجلس عزاداری برپا کردند.

پس از مراسم عزاداری در میدان فداء، خیابان‌های محله "حیدریه" شاهد حضور دسته‌های عزاداری و برافراشته شدن پرچم‌های بسیاری بود.

مسئولان رژیم آل خلیفه نیز در مناطق مقشع، جدالحاج، کرانه، صدد، شهرکان، کرزکان، مصلی، سار، ستره و شهر حمدالدوار الرابع با هیات‌های عزاداری برخورد کردند.

مسئولان بحرینی همچنین در منطقه "صدد،" چهار شهروند را به دلیل اعتراض به جمع‌آوری پرچم‌های عزاداری از این منطقه بازداشت کردند.

 رژیم آل خلیفه همچنین به شیخ عبدالله دیهی، اجازه ورود به منطقه دراز را ندادند؛ به این ترتیب تعداد سخنرانانی که این رژیم اجازه ورود به دراز را به آنها نداد، در ۲۴ ساعت گذشته به پنج نفر رسید.

مسئولان امنیتی رژیم آل خلیفه طی سه روز گذشته با بر هم زدن هیئت‌های عزاداری و پایین آوردن پرچم‌ها در ۲۲ منطقه، مانع از احیای مراسم عزاداری حسینی (ع) شدند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین نیز در پیامی ویژه به مناسب عاشورای حسینی تاکید کردند: انقلاب خود را تا سرنگون کردن یزید زمان خود در بحرین ادامه خواهیم داد.

در این پیام آمده است: انقلاب بحرین درس‌های خود را از انقلاب امام حسین (ع) گرفته است و مردم بحرین برای سرنگون کردن حکومت یزیدی که در رژیم آل خلیفه نمود پیدا کرده است به خیابان‌ها ریخته‌اند.

این ائتلاف، سرنگونی رژیم آل خلیفه و اصلاح امور کشور و مردم را خواستار شد و اعلام کرد: این رژیم مورد حمایت آمریکا، انگلیس و عربستان است.

در این پیام با اشاره به جنایات آل خلیفه در مبارزه با شعائر دینی آمده است: انقلاب بحرین قانونی بودن رژیم آل خلیفه را از میان خواهد برد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار