دادگاهی در بحرین صدور حکم علیه نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشر، را به تاریخ 31 اکتبر (10 آبان) موکول کرده‌است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، این دادگاه قرار بود روز پنج‌شنبه حکم رجب را که به اتهام اشاعۀ اخبار دروغ و توهین به رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود در بازداشت است، صادر کند که صدور این حکم به دلایلی نامشخص به تعویق  افتاد.

این فعال حقوق بشر که سال گذشته به خاطر مشکلات جسمانی مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد، در ماه ژوئن بار دیگر بازداشت شد.

خبرگزاری رسمی بحرین روز پنج‌شنبه گزارش داد رجب متهم به «اشاعۀ اخبار دروغ ... در زمان جنگ است که این موضوع می‌توانست موجب تضعیف عملیات نیروهای مسلح بحرین و ملت شود».

بحرین بخشی از ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی به شمار می‌آید که از فروردین سال 1394 تجاوز نظامی خود را به یمن آغاز کرده‌است.

دستگاه قضایی بحرین بارها دستور داده‌ است که نبیل رجب 51 ساله با وجود بیماری و مشکلات جسمانی در طول محاکمه در بازداشت به سر ببرد.

گفتنی است، بازداشت رجب محکومیت‌های گسترده‌ای از سوی گروه‌های حامی حقوق بشر به دنبال داشته‌است.

ماه گذشته 22 سازمان غیردولتی از جمله دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در نامه‌ای به 50 کشور جهان «خواستار انتقاد از ادامه سوءاستفاده بحرین از سیستم قضایی در آزار و اذیت و ساکت کردن مدافعان حقوق بشر» شدند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد رجب در صورتی که گناهکار شناخته شود، به بیش از 13 سال حبس محکوم خواهد شد.

رجب تاکنون بارها به اتهام سازماندهی تظاهرات و انتشار توییت‌هایی در محکومیت مقامات بحرینی و سعودی بازداشت شده‌است.

وی همچنین پیشتر به اتهام حضور در اعتراضات غیرقانونی در بحرین دو سال حبس تحمل کرده بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه بوده‌است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در ناآرامی‌های بحرین، تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار